Nieuwe router / Battery drain sgs6

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkraats

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
Berichten
46
Goedemiddag,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe router (tp-link archer c7 v2). Behaalt goede snelheden maar het valt mij op dat mijn telefoon (Samsung Galaxy S6) sinds die tijd erg snel leeg loopt. Ik gebruik een Battery Monitor en deze geeft aan dat Wifi voor meer dan 70% voor de leegloop zorgt.
Ik had hem op 5GHZ staan maar heb dit terug gezet naar alleen 2.4GHZ. Alleen resultaat blijft hetzelfde.
Verbinding is verder prima (erg sterk) en ik zit maar een paar meter van de router vandaan.
Met mijn oude router (Sitecom) had ik dit probleem niet.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt.
 
Heb je al geprobeerd om de network settings van je telefoon te resetten? Als je wifi uitzet stopt de leegloop dan ook werkelijk?

Het enige wat ik kan bedenken aan de wifi kant is dat de nieuwe router zeer veel beacond zend, maar de archer zou dat standaard niet moeten doen. Andere dingen zijn twee netwerken met dezelfde SSID, maar dat zou op korte afstand en moet goed ontvangst niet uit moeten maken. Ik gok in de eerste instantie op een probleem op je telefoon ipv de router.
 
Heb je al geprobeerd om de network settings van je telefoon te resetten? Als je wifi uitzet stopt de leegloop dan ook werkelijk?

Het enige wat ik kan bedenken aan de wifi kant is dat de nieuwe router zeer veel beacond zend, maar de archer zou dat standaard niet moeten doen. Andere dingen zijn twee netwerken met dezelfde SSID, maar dat zou op korte afstand en moet goed ontvangst niet uit moeten maken. Ik gok in de eerste instantie op een probleem op je telefoon ipv de router.

Als ik wifi uitzet stopt de leegloop inderdaad. Op mijn werk zit ik ook op wifi en heb ik er geen last van.
Ik zal vanavond eens proberen om de network settings op de telefoon te resetten.
Bedankt!
 
Vanmorgen ook de nieuwe firmware voor de router geïnstalleerd. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Iemand nog een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan