2 landschapes naast elkaar om uit te printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.

Ik wil een lijn trekken van 56 cm waarbij iedere cm 1 meter is.
Dit zou betekenen dat ik 2 a4tjes in landschape moet leggen om het daarna te kunnen uitprinten en aan elkaar te plakken.
Als leek heb ik 1 landschape in positie maar eigenlijk moet er een tweede naast komen. Ik neem toch aan dat dit kan maar hoe doe ik dat?
Bij excel en een document komt dit gewoon tevoorschijn als je de limiet van 1 a4tje overschrijd. Maar dat gebeurd nu niet?

Gr. Dump.

P.s. Graag een simpele uitleg. Ik doe dit namelijk nooit.
 
Gaat het m de lijn van 56cm of om 2 A4tjes aan elkaar plakken?

Ik zou zeggen trek in de lengte richting een lijn van 28 cm en print dat 2x uit.
knippen en plakken en je bent klaar.

Knippen omdat de lijnen niet tot aan de rand lopen. Dwz, de meeste printers hanteren een marge en je komt niet aan de echte rand van het blad. Dan moet je dus een van de twee bladen met de schaar bewerken zodat de lijn aan de rand van het blad eindigt.

Dan hebben verschillende printerdrivers de mogelijkheid om een afdruk te vergroten en te printen over meerdere pagina's
Bij mij gaat dat door ctrl-p te drukken en dan naar layout te gaan.
Dan is het even experimenteren hoe lang je de lijn moet worden om er een lijn van 56 cm uit te krijgen.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Hoi gast0660.
Ik heb het programma gisteren gedownload en ben er is even mee aan de gang gegaan.
Bedankt voor de tip.
Gr. Dumpie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan