File path fails linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
1.777
Goedenacht allemaal,

Ik heb met behulp van WAMP een php site gebouwd voor thuis gebruik.
Nu wil ik deze "live" gaan gebruiken op mijn linux webserver.

Maar nu begin php te klagen.
Warning: file_get_contents(/var/www/php_codes/app/views/_BaseViews/BaseHeader.html): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/php_codes/core/View.php

Maar doe ik op de sever een cat /var/www/php_codes/app/views/_BaseViews/BaseHeader.html dan is er niks aan de hand en laat hij de content netjes zien.
Ik heb de hele views map al een chmod -R 777 views/ gegeven om alles compleet toegankelijk te maken.
Maar niks mag helpen. Ook Google gevraagd, maar die help me ook niet verder op weg.

Hoogst waarschijnlijk doe ik iets super simpels verkeerd. Maar ik heb geen idee.

Graag hoor ik van jullie hoe ik dit toch werkend kan gaan krijgen!
 
En heb je al een relatief pad geprobeerd?
 
Dank je voor je reactie.

Maar daar kan het niet in zitten.
Want als ik heb een check in het programma, waardoor er een boodschap naar een error file wordt geschreven,
En dat werkt wel en gebruikt ook de absolute path.

Kan het zijn dat linux hoofdletters niet leuk vind ofzo? de understroke is het ook niet, want dat heb ik ook getest.

Ik heb even het pad bekeken bij mij "oude" site.
Daar is het ook absolute > /var/www/php/core/functions/../../app/views/template/header.template.php

Ik haal nu alleen het pad door realpath om het een beetje op te ruimen > /var/www/php_codes/app/views/_BaseViews/BaseHeader.html

Ook heb ik getracht het bestand zo te benaderen: echo file_get_contents("/var/www/php_codes/app/views/_BaseViews/BaseHeader.html"); ook niks!
Hier onder zie je mijn folder structure

folder_structure.PNG
 
Laatst bewerkt:
Blijkt dat mijn linux systeem niet met hoofdletter kan/wilt werken.

Dus de hele code maar door alles lowercase maken.
 
Best geen rechten boven de 755 plaatsen dus zo snel mogelijk aanpassen

(het kan ook de extentie zijn) zie
pico /etc/apache2/mods-available/dir.conf

1 <IfModule mod_dir.c>
2 #DirectoryIndex index.html index.cgi index.pl index.php index.xhtml index.htm
3 DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php index.php3 index.pl index.xhtml
4 </IfModule>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan