Defect in het moederbord of cpu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicola5

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
14
Defect in het moederbord of cpu?[OPGELOST]

Hallo forumleden,

Wanneer ik ga gamen en er komt veel stress op het systeem, word het gereset hierna valt het signaal weg tussen het systeem en de monitor. ik heb dus geen beeld meer!
Wel blijft het systeem draaien fans,lampjes etc... tot nu toe als ik me pc paar uurtjes laat staan met de spanning eraf start hij weer op met beeld

Deze pc is ongeveer 3a4 jaar oud

Ik had voorheen met die systeem dit probleem niet!

Aan de temperaturen ligt het niet die zijn laag

Ik ben begonnen met een nieuwe voeding erin te zetten.. was het niet.. 2 andere GPU's geprobeerd het probleem bleef.. toen heb ik de hdd verwijderd en een clean install gedaan op een nieuwe ssd en nog steeds de zelfde kuur helaas. nu kan het alleen nog aan me moederbord liggen of in het ergste geval cpu lijkt me?

En zou iemand mij kunnen aanbevelen welke
Moederbord ik het beste kan kope.n want ik wil daar namelijk mee beginnen voordat ik de cpu vernieuw het liefst

Alvast zeer bedankt voor de reacties!
Mvg Nicola

Specs: n13219 asus moederbord
Intel core i7 3770 3.4GHz cpu
Gtx 1060 nividia gpu 6g
16gb ram
 
Laatst bewerkt:
Huidige CPU's overlijden niet en zou beginnen met een Memtest86+ per reepje geheugen en minimaal 4 passes.
Nr van het moederbord klopt niet, dst is een toelatingsnummer.
 
Hallo lange pier
Bedankt voor je bericht!

Geheugen reepjes bedoel je daar het ram geheugen mee? Ik heb aantal weken terug 2x 8gig ram gekocht zou het daar aan kunnen liggen?

Was ik al bang voor dat het niet het juiste nummer is dit nummer zag ik staan op het mb zodra ik nog beeld krijg straks ga ik zoeken welk moederbord het is en
Zal de memtest doen
 
Zou het oude geheugen er weer even inzetten als je dat nog hebt.

En RAM betekend random access memory.

Elke moederbord bakker geeft een QVL lijst waar het geteste merken en groottes worden opgegeven.
 
Bedankt voor de tip Roger!
Ga ik straks is controleren.
Gister heb ik 1 ram reepje gescand met memtest na 4 fases geen 1 error gevonden wat wel opmerkelijk is dat, ik hierna de hele avond heb gegamed (enkel met de voorheen gescande ram reepje erin)
En het systeem is niet meer uitgevallen
Dus waarschijnlijk is het t andere 8 gig reepje?. Vanavond ga ik de memtest laten draaien ben benieuwd..
 
Laatst bewerkt:
Het kan dat het andere reepje stuk is maar dat hoeft niet, het kan ook de combinatie van de 2 zijn die het probleem veroorzaakt.
Memtest kun je overigens bij de 1e fout afbreken..stuk is stuk..
 
het was wel een setje wat bij elkaar hoort.
Paar weken terug gekocht .
Ik heb zojuist de memtest gestart
Ik laat het weten
 
Nou de memtest is gecrasht na 15 min ik zag het gebeuren test stond stil en daarna werd het systeem herstart. vervolgens geen beeld signaal meer!
In die tijd dat de test liep zijn er gek genoeg geen errors aangegeven.

Daarna weer het ram geheugen verwisselend en systeem loopt prima.
 
In die tijd dat de test liep zijn er gek genoeg geen errors aangegeven.
Volgens mij is de test juist gelukt.... alleen op het moment dat je hem op het scherm wilde lezen.... crashte die...
Wil je dat crashen ook nog op papier om het te geloven.. ;)
Daarna weer het ram geheugen verwisselend en systeem loopt prima.
Deze is dus blijkbaar goed, de test was toch ook goed...

Opgelost toch?
 
lijkt mij ook...defecte reep terug naar de verkoper voor garantie..
Liefst beide reepjes retour en een nieuwe set terug..
 
Inderdaad opgelost :) was nog niet bekend met het memtest programma..

Zeer bedankt voor de hulp allen
Maar goed dat ik hier een topic heb geplaatst anders had ik nog meer onnodige dingen vervangen

Gr nico
 
Succes met de garantie-afhandeling...
Ik hoop dat je snel een vervangende set krijgt en je daarmee weer probleemloos kunt werken..:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan