2 routers 2x guest netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn netwerk 2 routers waarvan er eentje als accesspoint fungeert. Deze is bedraad aangesloten op de eerste router.

Het gaat om 2 TP-LINK routers.
De op het modem aangesloten router is de Archer C7 en de accesspoint router is de WDR3600.

Beide routers hebben de functie een wifi guestnetwerk. Dus ik heb die functie ook op beide aan staan. Beide hebben dezelfde naam maar een ander kanaal. Tevens zit er een beveiliging op dat het gastnetwerk is afgeschermd van mijn privé netwerk. Op de Archer C7 werkt alles prima maar op de WDR3600 kan niemand zich aanmelden.

Op de WDR3600 staat DHCP zoals het hoort uit en de kabel gaat van LAN naar LAN poort. Verder ga je dan alle mogelijke instellingen één voor één uit proberen. Na 'duizenden' aanpassingen kwam ik erachter dat als ik op de tweede router, de WDR3600, het gastnetwerk toegang geef tot mijn privénetwerk dat het dan wel werkt. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling want zo kunnen ze ook bij de NAS en de netwerk printer.

De tweede router moet bedraad aangesloten worden want het signaal is te zwak op te repeaten.

Kan ik dit anders aansluiten? Bijvoorbeeld van LAN naar WAN? Ik zelf dacht niet dat dit kon want dan creëer je twee losse netwerken waarbij ik vanaf de tweede router niet bij de NAS en printer kan.

Ik vind het maar iets raars en onveilige oplossing om je privénetwerk open te zetten om je gastnetwerk te laten werken.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan