Willekeurig wegvallen vaste verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voer alle stappen uit; in de notatie van de DNS server had ik nl. per ongeluk een fout gemaakt.

Stap 1:
  • Combineer [windowstoets & r] → typ: ncpa.cpl
  • Rechtsklik de bedrade verbinding via de Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
  • Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IP)
  • Klik op Eigenschappen
  • Klik op Geavanceerd
  • Vink bij De volgende serveradressen gebruiken het volgende in:
    • 208.67.222.222
    • 208.67.220.220


Stap 2:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.


Stap 2.1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

@ECHO OFF
ECHO Aanpassen register m.b.t. onthouden dns instellingen>"%userprofile%\desktop\dnssettings.log"
ECHO.>>"%userprofile%\desktop\dnssettings.log"
reg delete "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /v NameServer /f
reg add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /v NameServer /t REG_SZ /d "208.67.222.222,208.67.220.220,192.168.178.1" /f
reg delete "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet001\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /v NameServer /f
reg add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet001\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /v NameServer /t REG_SZ /d "208.67.222.222,208.67.220.220,192.168.178.1" /f
reg query "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /s>"%userprofile%\desktop\dnssettings.log"
reg query "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet001\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{9c9a0d09-a769-43c0-9ebf-2207592c0137}" /s>>"%userprofile%\desktop\dnssettings.log"
start notepad "%userprofile%\desktop\dnssettings.log"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:dnssettings.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → dnssettings.batAls administrator uitvoeren

Herstart.
 
Laatst bewerkt:
Alles gevolgd, nogsteeds hetzelfde probleem
Zojusit letterlijk 12 dcs in minder dan 5 minuten gehad
 
Een persoonlijke ervaring omdat je niet verder komt.
In het kort komt het hier op neer:

Enige jaren geleden tijdens een vakantie was onze woning getroffen door wateroverlast.
Enfin, onze schoonzoon heeft toen nieuwe laminaat moeten laten leggen, prima geregeld.
Om een lang verhaal kort te maken, we hadden hetzelfde probleem.
Uiteindelijk na het weghalen van de voorzetplinten, om de kabel te controleren, bleken er op verschillende plaatsen schroefjes van de plinten door de kabel geschroefd te zijn.
Het is maar een idee, vraag je zelf eens af of er iets veranderd is voordat het probleem zich voordeed, knelt de kabel ergens of ben je haaks een hoekje omgegaan enz.
Om alles uit te sluiten neem je een nieuwe losse kabel om te testen, leg hem voorlopig gewoon over de vloer en sluit hem aan. Zo heb ik het toen ook gedaan.

gerrit26 zei:
alle bekabeling gecontroleerd
Als je écht de bekabeling wilt testen moet je dat doen met een kabel waarvan je zeker weet dat hij ok is.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik zeker ook gedaan, vanuit de meterkast omhoog is een vrij nieuwe kabel nog, dubbele mantel en ging vrij vloeiend naar boven, zit daar op een wandcontactdoos ( een fatsoenlijke met tot 1000mbit ) en van daaruit de kabel naar de pc.
Dat is de enige kabel wat me problemen zou kunnen leveren en die heb ik ook getest met een nieuwe cat 6 kabel.
Maar ik ga nog wel eens verder zoeken of het een hardware probleem zou kunnen zijn.
Want nu hebben we al zoveel dingen geprobeerd :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan