CMD tekst werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave11132

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2016
Berichten
2
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op deze forum! Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn probleem.
Ik ben een programma aan het maken alleen een gedeelte van mijn code in .BAT werkt niet. Ik wil aan jullie vragen wat fout isFout.png
Dit is dus het stukje code
het probleem is dat het kiezen uit het menu niet werkt. Ik heb dit al eens een keer in dit document gebruikt maar nu werkt het niet meer :( wie kan mij helpen?
 
Er is niks mis met het stukje dat je in het plaatje laat zien. De omschrijving "werkt niet" is een ruim begrip, dus wat werkt er niet of wat gaat er fout? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding?

Edit:
Zie #6
 
Laatst bewerkt:
Code klopt niet als je iets anders dan '1' invult.
Oftewel er moeten nog een aantal labels en goto commando's in.

-Ten eerste een goto achter het keuzemenu naar het begin van het script voor ongeldige keuzes.
-Dan nog goto voor keuze '2' enz....
-En aan het einde van ieder keuze optie en goto naar het einde van het script, anders doorloopt hij ook de code van de onderliggende opties
 
De code is inderdaad niet compleet, maar werkt wel. Vandaar dat ik graag de ervaring van TS wil weten.
 
Ik ben ook benieuwd, maar uit dit stuk code is al duidelijk te zien dat het mis gaat. Dat het bij '1' werkt lijkt me zelfs meer geluk dan wijsheid te zijn.
 
Dat het daar werkt klopt wel, alleen de afhandeling laat te wensen over, zoals je al eerder opmerkte.
Om TS maar even op weg te helpen:

Code:
@Echo Off
:StartMenu
cls
set Keuze=
Echo Type het nummer van het onderwerp waar je meer over wilt leren
Echo.
Echo 1. Kleuren in CMD aanpassen
Echo 2. Computers op afstand uitschakelen
Echo 3. Stoppen
Echo.
set /p Keuze="Uw keuze: "
Echo.
Echo.
If [%Keuze%]==[] Goto StartMenu
If %Keuze% GTR 3 Goto StartMenu
If %Keuze% GTR 0 Goto Keuze%Keuze%
Goto StartMenu

:Keuze1
Echo Menu keuze 1 - Kleuren in CMD aanpassen werkt
Pause
Goto StartMenu

:Keuze2
Echo Menu keuze 2 - Computers op afstand uitschakelen werkt
Pause
Goto StartMenu

:Keuze3
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor al jullie reacties. Er werd vooral gevraagd wat is het probleem nou echt! Het probleem is dat als ik 1 typ dat er dan niks gebeurd. Ik ga jullie codes even proberen en ik hou jullie op de hoogte :D. Alvast bedankt!
 
Als je de 1 van het numerieke toetsenbordje gebruikt en NumLock staat uit dan zal er inderdaad niets gebeuren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan