Epson XP-630 Firmware update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Goedenavond beste mensen,

Mijn probleem : Epson XP-630 all-in-one printer geeft een foutmelding wanneer ik (via de kleine LCD display op het apparaat) de firmware wil updaten. Of althans, voor bijwerken kies en ik daarmee vanuit ga dat hij gaat zoeken of die er is.
De foutmelding : er zijn conflicterende kanalen op uw wifi apparaat of het apparaat is moeilijk te bereiken.
Als ik een netwerk rapport laat uitprinten staat alles op OK en is de signaalsterkte zelfs uitstekend, maar geeft ie weer aan dat er conflicterende kanalen zijn op mijn router of toegangspunt.

Wat ik al gedaan heb : in mijn UPC Horizon box ingelogd en het kanaal van de 2,4 GHz gewijzigd van Auto (stond op 1) naar 8. Dit heeft wel een ander probleempje opgelost, namelijk dat ik niet vanaf een tweede computer kon printen waar de printer niet direct op aangesloten was. Ik natuurlijk blij en dacht meteen dat het firmware update probleem daarmee ook verholpen zou zijn. Maar helaas niet.

Daarna heb ik de stekker v/d printer er even uitgehaald en weer er in. Toen alle software v/d printer verwijderd, Ccleaner gerund, herstart PC en drivers opnieuw geïnstalleerd.
Helaas kan ik nog steeds niet de firmware updaten. (let wel : ik krijg een foutmelding over geen verbinding kunnen maken met het netwerk...ik weet dus niet zeker of er ook een nieuwe firmware is)

Ik weet even zo gauw niet meer wat ik nog kan doen om een (eventuele) nieuwe firmware te krijgen. Heeft iemand een ideetje? Ik hoor het graag :)
 
Voordat we alles van stal halen zou ik graag willen weten waarom je een firmware update wil doen.
Zijn er problemen waar je tegenaan loopt en bied deze update de oplossing ? Zo ja, welke ?
 
Volgens de supportsite van Epson is er geen firmware voor deze printer beschikbaar, alleen een software-updater, over firmware wordt niet gesproken.
 
Voordat we alles van stal halen zou ik graag willen weten waarom je een firmware update wil doen.
Zijn er problemen waar je tegenaan loopt en bied deze update de oplossing ? Zo ja, welke ?

Dank je voor je reactie.
Ja, een kleine irritatie is dat hij altijd bij de eerste print opdracht ongeveer 2 minuten doet voordat het printje er uit komt. Ik hoopte dat een firmware update dat op zou kunnen lossen.
 
Volgens de supportsite van Epson is er geen firmware voor deze printer beschikbaar, alleen een software-updater, over firmware wordt niet gesproken.

Dank je voor je reactie.

Ik had er niet aan gedacht om op de support site te checken..... er IS dus gewoon helemaal geen firmware update volgens de site. Even kijken wat Lange Pier gelinked heeft dan. Maar evengoed dank.
 
Laatst bewerkt:

Dank je voor je reactie.

Ach, DAAR is de update te vinden. Mijn dank, Lange Pier :)
Ik ga 'm proberen !

EDIT : Als ik de firmware update uit wil voeren krijg ik de volgende boodschap waardoor ik het niet uit kan voeren : "Status van printer : Downgrade uitgevoerd - upgrade onmogelijk".

Ik denk dat ik het maar zo laat dan. De reden voor een firmware update was ie bij de 1e print altijd 2 minuten wacht voordat het papiertje er uit komt. Irritant maar niet onoverkomelijk...
 
Laatst bewerkt:
Vraag als opgelost gemarkeerd.
Er is geen nieuwe firmware beschikbaar (alleen 1tje voor bij een specifieke foutmelding op je display) dus ik laat het er verders bij.
Iedereen alsnog bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan