vraag ivm .... keuzes maken......

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello,

ik weet niet waar mijn vraag thuis hoort.... moest ze hier niet op z'n plaats staan, laat me dan ff weten waar ze wel thuis hoort aub.


Ik zou graag een "applicatie" maken voor in een bookingsbureau. Er bestaat een database (lees tabel in excel) van zalen met daarbijhorende informatie en een database (lees ook een tabel in excel) met bands en bookers. de bedoeling is dat de bookers eens een show geboekt, in een (online) invulblad een aantal keuzes kunnen maken. eerst moeten ze een zaal kiezen, dan een band en een boeker. naargelang de keuzes worden een aantal gegevens in de informatiesheet automatisch ingevuld. dan nog de datum invullen, een aantal bijkomende keuzes maken en wanneer ze op een "knop" drukken wordt er een informatiesheet (in excel, of in ieder geval in een in excel importeerbaar formaat) doorgestuurd (of bewaard op een server?).

liefst zou ik hebben dat ze dat kunnen doen door zich in te loggen op een site, dan de info invullen en doorsturen.

nu weet ik niet hoe ik dit moet doen en welk programma ik daarvoor best gebruik.

klein detail. ik werk op een mac... ik weet dat dit kan met filemaker pro maar dat is zo duur......

het moet kunnen werken op mac, pc, ipad, .....


iemand enige tips?
 
Ik zou hiervoor een Wordpress website oprichten en een geschikte 'Booking Sytem' plugin zoeken. Er is vast iets te krijgen wat naar CSV kan exporten. Anders evt. alleen informatie van het Excel document in Wordpress zetten en het vanaf daar gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan