USB HDD stopt met reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Berichten
158
Hallo allemaal!

Ik heb sinds gisteren een nieuwe externe hardeschijf. Dit is de Sharkoon Swift PRO Case USB 3.0. Hierbij heb ik een hardeschijf besteld genaamd de WD Red WD30EFRX.
Wat gebeurt er: Ik kopieer/verplaats van alles en nog wat naar de nieuwe Sharkoon vanaf mijn computer/oude externe HDD met een snelheid van 30 MB/s (Externe HDD) en 150 MB/s (Computer). Dit gaat perfect.
Nu wil ik iets kopiëren/verplaatsen van mijn Sharkoon naar mijn computer, externe HDD, whatever. Dit gaat met snelheid van rond de 30 MB/s/50 MB/s. Wat gebeurt er? Na een aantal seconden daalt deze naar 0 MB/s en dan staat het stil, en zal het misschien bij geluk 1 keertje weer starten maar daarna stopt hij weer en blijft hij voor altijd op 0 MB/s staan.

Dat is op mijn gloednieuwe computer, maar op mijn laptop werkt het wel gewoon.

Lang verhaal kort: Als ik op mijn computer iets van mijn nieuwe Sharkoon externe HDD wil kopiëren, dan gaat de overdrachtssnelheid opeens naar 0 en gebeurt er helemaal niks meer. Naar de Sharkoon kopiëren werkt wel goed. Op laptop geen last hiervan.

Hoewel, ik snap niet waarom het op mijn laptop zonder problemen werkt en op mijn computer niet.

Specs computer:
Moederbord: MSI 970 Gaming (MS-7693)
Processor: AMD FX8350 Eigth-Core Processor (Octa Core)
Geheugen: Kingston KHX1600C9D3/8GX PC3-10700 (667MHz) 742CDB2A (2x, totaal: 16 GB)
Videokaart: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Hardeschijven: Samsung 850 EVO Series 250 GB, WD Black Performance Hard Drive WD1003FZEX

Laptop:
Acer TravelMate P453-MG

Ik hoop dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven. Voordat iemand vraagt "Waarom een RED schijf in een externe behuizing?" Dit omdat deze op mijn NAS komt te staan. Daarop zal het waarschijnlijk wel goed op gaan, maar het is wel fijn dat ik ook via mijn eigen computer kan backuppen. Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet echt veel van het verhaal.

Lang verhaal kort: Als ik op mijn computer iets van mijn nieuwe Sharkoon externe HDD wil kopiëren, dan gaat de overdrachtssnelheid opeens naar 0 en gebeurt er helemaal niks meer. Naar de Sharkoon kopiëren werkt wel goed. Op laptop geen last hiervan.
 
Voor een een checkdisk uit op de harde schijf.
Start > Uitvoeren > CMD als administrator > intypen: chkdsk e: (waar E de letter van de schijf is)

Kijk daarnaast een bij apparaatbeheer naar de energie instellingen van de USB poorten.
 
Ik heb de check gedaan met CMD:
cmdresults_zpsfikccula.png~original

Waar kan ik de USB Energie instellingen vinden?

Dit is in afbeeldingen wat de schijf doet als ik vanaf de externe HDD iets naar mijn computer (Of waar dan ook) wil kopiëren/verplaatsen.
001_zpsefccjyed.png~original

Mooie snelheid, gaat top.

002_zpsjbptms93.png~original

Hier stopt hij opeens. Normaal staat er 0 MB/s, maar nu blijft hij op 4,16 MB/s hangen. De schijf is 100% in gebruik en reageert nergens meer op. Om dit te verhelpen moet ik de USB uit mijn computer trekken, aangezien annuleren ook niet reageert.

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad toen ik mijn SSD in mijn computer installeerde. In BIOS stond de SATA Operation Mode op IDE en deze moest ik op AHCI zetten om het te verhelpen. Kan het niet zo zijn, dat dit ook op een of andere manier in de externe HDD moet gebeuren?

----

Ondertussen het typen van deze post heb ik nog een aantal tests gedaan. (Andere pc, andere poorten) Het blijkt nu dat bij de USB 3.0 poorten voorop de computer het probleem zijn (Had ik allang moeten testen natuurlijk), aangezien het vastlopen niet gebeurt als ik de externe HDD achter in het moederbord prik. Toch ben ik nieuwsgierig waarom dit een probleem is. USB 3.0 is toch USB 3.0? Ik moet in ieder geval de externe HDD compleet spanningsloos maken en het kopieëren/verplaatsen annuleren al wil ik ooit weer wat kunnen kopieëren/verplaatsen. Kunnen de USB 3.0 poorten van mijn computerbehuizing de snelheid niet aan, of zoiets dergelijks? (Cooler Master CM 690 III) De problemen komen alleen als ik iets vanaf de externe HDD wil halen, erop zetten gaat goed!
 
Ah, in dat geval zou ik eerst je USB en Chipset drivers updaten.
 
Geüpdatet, maar nog steeds niet werkend. Hoewel, de externe HDD doet het dus gewoon wel. Zolang de frontpanel USB poorten met andere HDD's geen problemen heeft, vind ik het wel goed. Vraag opgelost though.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan