DSI wil niets meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shauky

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
2
Hallo,

Ik zie dat de vraag al lange tijd geleden ook eens is gepost maar er is geen reactie op gekomen. Ik probeer het dus ook eens.
Mijn zoontje heeft het volgende voor met zijn nintendo dsi.
De dsi wil niets meer openen, foto's maken in het homescreen met de L en R knoppen lukt wel nog maar dat is ook het enige. Hij kan geen instellingen meer wijzigen, leest geen spelletjes meer, kortom geen enkele app doet het nog. Kan dit opgelost worden of gaat het hier om een grote probleem (crash ofzo)

De foutmelding dat hij bij iedere app krijgt is:

An error has occurred. Press and hold the POWER Button to turn the system off. Please refer to the Nintendo DSi Operations Manual for details.

Ik hoop ergens dat dit nog kan lukken omdat hij nu ontroostbaar is maar besef ook wel dat de kans klein is.

Alvast bedankt.

Shauky
 
Hallo

Deze foutmelding komt frequent voor , bij een geupdate d.s./d.s.i. .

Indien men dan een r4 of ander illegaal spel inplugd , wordt deze foutmelding gegeven.

Nintendo heeft deze update gelanceerd om r4 en aanverwante cartridges schaakmat te zetten.

Peter
 
Heb je het al eens op het Nintendo DS forum geprobeerd?
Bedankt, zal daar ook eens een kijkje nemen.

Shauky

Hallo

Deze foutmelding komt frequent voor , bij een geupdate d.s./d.s.i. .
Beste VDK_P,

Kan me niet herinneren dat er ooit een update gebeurd is voor deze dsi.
Ken er ook niet zoveel van.
Is het dan normaal dat je zelfs de instellingen niet meer kan wijzigen of zelfs geen originele spelletjes meer kan afspelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Is het dan normaal dat je zelfs de instellingen niet meer kan wijzigen of zelfs geen originele spelletjes meer kan afspelen?"

Mits er geen melding werd gemaakt dat ook originele rom's niet werkten ... ging ik uit van een r4 kaartje o.i.d. ...

Andere mogelijkheid ... corrupte "b.i.o.s." updaten , die dit probleem zou moeten verhelpen.

Indien je nog r4 o.i.d. wil gebruiken , dit dan uiteraard niet doen.

Verwijderen van rom's met het toestel onder spanning , kan ook deze fenomenen veroorzaken , zelfs een defekte c.p.u. , mits deze rechtsreeks met r.o.m. socket is verbonden.

Controleer ook eens visueel of de connector waar de spelletjes inpluggen niet is beschadigd (verplooide contactjes).

Een werkende console kost nog +/- 40€ op e-bay .... op een lokale rommelmarkt misschien nog iets minder.

Denk niet dat je een defekt toestel voor dit bedrag nog kunt (laten) herstellen.

Het oude (defekte) toestel zou ik persoonlijk houden voor ruilonderdelen (display's , batt. , casing , etc ...)

Hopelijk heb je iets aan deze info...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan