6 monitoren op PC en Aero-effecten werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
ik heb 4 monitoren en 2 TV's op mijn Systeem aangesloten.

Nu heb ik via 4 monitoren en 1 TV Goed beeld. met Aero-Effecten (windows7)

maar wanneer ik tv2 er bij zet valt Aero Effecten uit (transparante balk vensters) en video beelden zijn streperig. op bewegend beeld.

Als ik alleen TV2 aansluit (en pc opnieuw start) heb ik goed beeld met Aero Effecten.

Van pc mini-displayport met verloop naar HDMI met 7.5 meter HDMI kabel naar TV1.
Van pc mini-displayport met verloop naar HDMI met 2 meter (en rapeater) HDMI 10 meter naar TV2.

Wanneer ik alleen TV2 aansluit heb ik perfect beeld.

grapnichekaart is ATI AMD Radeon HD 7800 Series

als ik kijk bija schermresolutie bij Geavanceerde instellingen (Adapter) zieik

Totaal beschikbaar grafisch geheugen: 5845 MB
Toegewezen video geheugen: 2048 MB
Systeem video Geheugen: 0 MB
Gedeelde systeemgeheugen: 3797 MB

Kan het hier mee te maken hebben, dat ik niet genoeg geheugen heb voor 6 monitoren?

zo niet, wat kan anders het probleem zijn.

eerste idee was dat de verloop van mini displaypoort naar HDMI kapot was maar wanneer ik die omwissel van die naar de andere tv heb ik het zelfde probleem. maar wanneer ik dus 1 TV doe is het goed. TV 1 of T V 2 ! tegelijk geeft problemen.
 
Liggen die HDMI kabel gedeeltelijk naast elkaar?

Koppelblokje + 7,5 meter HDMI en Koppelblokje + 2 meter HDMI + repeater + 10 meter HDMI lijkt me alles behalve ideaal. Zeer storinggevoelig, en dat blijkt ook.
Ik zou gaan zoeken naar een andere oplossing.

Vanwaar deze configuratie?
 
hoezo 2 koppelblokjes ?

Van pc mini-displayport met verloop naar HDMI met 7.5 meter HDMI kabel naar TV1. (( 1 kabel 1op1 ))

Van pc mini-displayport met verloop naar HDMI met 2 meter (en rapeater) HDMI 10 meter naar TV2. (( 1 kabel van 2 meter - en 1 kabel van 10m met er tussen een repeater ))

Wanneer ik tv 1 loskoppel heb k wel goed beeld op TV 2. wanneer ik TV
 
Met koppelblokje bedoel ik verloop.

Ik denk dat je beter een andere oplossing kan zoeken om het werkend te krijgen omdat ik denk dat dit problemen blijft geven.
Zulke lange HDMI kabels kan ik sowieso al afraden, laat staat met nog een verloop stukje en repeater er tussen.

Wat is de situatie te plaatsen? Vanwaar deze configuratie?
 
dat verloopje van minidisplayport werkt wel naar TV 2. perfect beeld. (10m en 2 meter met repeater tussen)
maar alleen als ik TV1 het verloopje er uit trek.
wanneer de 2 verloopjes van minidisplayport naar hdmi zijn aangesloten geeft die problemen.

kan het zijn omdat het de zelfde is en ook de zelfde gecodeerde in de verloop. en daar op problemen geeft. als ik een andere heb of een andere van een ander merk..

zal het dan opgelost zijn ? of zit het hem in mijn grapnichekaart
 
10 meter is normaal wel standaard langer dan 10 meter doe ik ook nooit. 2 meter daarna repeater blokje en dan 10 meter naar de TV.
Beeld is perfect nu, maar 2 tegelijk geeft problemen. (op de grapnichekaart) met 2 verloopjes van minidijsplayport naar hdmi.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf er bij dat een configuratie als deze altijd voor problemen blijft zorgen. Alles behalve optimaal.
Vanwaar deze configuratie en wat is de situatie te plaatsen?
 
De grapnichekaart is het punt waar van uit de monitoren beeld uit komt.
6x minidisplayport.

1: Minidisplayport naar hdmi: TV1
2: Minidisplayport naar VGA monitor 1
3: Minidisplayport naar VGA monitor 2
4: Minidisplayport naar VGA monitor 3
5: Minidisplayport naar VGA monitor 4
6: Minidisplayport naar hdmi: TV2

monitoren en TV's zijn geen clone! ik kan de muis en vensters verplaatsen/slepen naar elk scherm.
TV2 Links monitor1 monitor2 monitor3 monitor4 TV1 Rechts

de kabellengte is totaal 12 meter naar tv2
minidisplayport verloop naar hdmi 2 meter HDMI kabel reperterblokje met daarna 10m kabel.

ik heb daar nu perfect beeld op.


maar de verloop is van de grapnichekaart af naar tv1. wanneer ik ze tegelijk aansluit krijg ik de problemen.






dus wanneer de 2 verloopjes zijn aangesloten krijg ik problemen, zal het komen door dat het 2 de zelfde verloopjes zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Er is nu reeds 3x gevraagd wat de reden is dat je 6 schermen aan je pc hebt aangesloten maar een antwoord op die vraag heb ik nog niet gezien..?
Probeer je een virtual reality situatie na te bootsen of heb je meer ogen meegekregen bij de geboorte als de rest van ons..?
 
monitoren zijn 4 op 3 locaties!.
locatie2 TV2 met er naast 4 monitoren,
locatie1 TV1 met er naast 4 monitoren,
en locatie 3 alleen 4 monitoren.

al zal niemand waarschijnlijk dit in deze omschrijving begrijpen.


Het probleem wat ik opgelost wil hebben is dat ik de 2 tv's gewoon tegelijk kan gebruiken en van links naar echts kan.

nogmaals, als ik 1 minidisplayport naar hdmi aansluit is er geen probleem. op TV1 ook goed beeld. maar wanneer ik ze tegelijk aansluit
heb ik problemen, waar ik zelf aan denk aan de minidisplayport verloop naar hdmi dat de codering niet goed werkt door dat die het zelfde zijn ?
 
het lijkt me stug dat de kabellengte totaal op de grapnichekaart zit aangesloten lengte is!.

dan zou TV1 7.5m
TV2 2m + 10m (repeater)

19.5 M zijn.

het zal vanuit de grapfichekaart per poort de aantal meters pakken.

ik heb nog wat poorten omgewisselt dat 1 en 2 de TV's zijn. i.p.v 1 en 6 maar nog geen verbetering.
 
ik heb nu 2 TV's GOED!

ik heb nu 1 monitor op VGA afgekoppelt.

kan het dus zijn dat er te veel monitoren zijn en windows dit niet aankan kwa Aero-effecten? (of dus goed stabiel beeld)
of kan mijn Grapnichekaart (geheugen) het neit aan)


of hoe kan ik dat hoger zetten!.

of moet ik heir een nieuw onderwerp voor gaat starten op het forum!.
 
Laatst bewerkt:
iik denk dat die grafische kaart het gewoon niet kan trekken...voor zoveel schermen heb je naar mijn idee een betere, sterkere kaart nodig..
Overigens is de vraag wat de bedoeling is van zoveel schermen nog steeds niet beantwoord..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan