Beeldscherm resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

A&A

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
29
Goedenavond,

Weet iemand hoe ik de beeldscherm resolutie kan aanpassen in W10
Als ik naar de instellingen ga zie ik geen optie om dit te wijzigen (zie afbeelding)
beeldscherm instelling.PNG

Het blijft een grijs vlak, heb geen andere optie meer dan 1366x768 maar wil weer 1280x1024 (had dit wel)

Hoe kan ik dit oplossen / herstellen.

Bedankt alvast

Groet

A&A
 
Door de laatste (juiste?) drivers voor je videokaart te downloaden en te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Breedbeeld?

Windows 10 download en installeert meestal de "goede" drivers, dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Vroeger kon je vrij gemakkelijk een "generic driver" laten installeren, en dan krijg je dus standaardresoluties als 800x600, 1280x1024 etc. Je kunt windows 10 om de tuin leiden en gebruik van een bepaalde driver forceren, maar dat kan meer problemen veroorzaken dan oplossen. Jouw schermresolutie wijst op breedbeeldscherm (16:10). Als dit zo is, is er een bepaalde reden om 1280x1024 te willen hebben op een breedbeeldscherm? Gebruik je misschien een extern beeldscherm gekoppeld aan je laptop?
Soms kun je wel een driver voor windows 10 van site fabrikant laptop of grafische kaart installeren, maar kans is wel erg groot dat ook alleen resoluties met die beeldverhouding instelbaar maakt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan