144hz werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarza

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
78
Hallo,

Ik heb een nieuwe monitor de Gmaster GB2488HSU B2 gekocht.
Nu als ik met de DVI D kabel aansluit en ik op 144hz zet word beeld heel vaag ( je ziet alles heel onduidelijk )
Ik kan geen DP kabel aansluiten aangezien ik een GTX 580 heb en die geen display port heeft ( maar DVI D moet ook werken met 144hz )
Iemand enig idee waarom het vaag is? 60 HZ is gewoon perfect 144 hz zie ik de teksten heel slecht en zie je ook rode/groen gloed net of je 3D kijkt, maar die staan uit.

Wil de 144hz voor CS GO en vraag me af of de videokaart niet helemaal 100% is of dat iemand het kent en er een bepaalde setting is?

Alvast heel erg bedankt.
 
DVI-D (dual link) ondersteund maximaal 120Hz (op full HD). Dus 144 kun je sowieso vergeten op DVI.

Je hebt een DUAL-LINK DVI-D kabel nodig, gecertificeerd op 120 Hz om uberhaubt boven 60Hz uit te komen. Gezien het effect dat je krijgt zou ik eerst ook eens kijken op 120hz of 85hz voordat je de monitor aanwijst als schuldige.
 
Ik heb ook een Dual Link DVI-D kabel.
85 hz kan ik niet kiezen 60hz doet goed en als ik 100hz doe heb ik hetzelfde effect. als ik resolutie naar 800 x 600 doe zijn de teksten gewoon goed, maar alles boven dat maakt het onleesbaar.
Ik zelf achter niet de monitor als schuldige maar of de kabel of de videokaart :p en voornamelijk de kabel heb ik me twijfels over.
 
Dit kan aan een hele berg dingen liggen als je de maximale prestaties wilt halen (Mini-HDMI zit mogelijk wel op je gtx580, maar dat ondersteund tot rond de 120Hz lijkt het).
Ik zie dat bij de monitor een dual link kabel geleverd wordt. Dan neem ik aan dat je die gebruikt hebt en die dergelijke frequenties aankan (dus voldoende afscherming). Wat ik me wel afvraag is hoe je slechter beeld kunt hebben bij DVI-D. Digitale overdracht betekent bij kabels vaak beeld of geen beeld.... dan denk ik toch weer richting monitor/instellingen monitor. Misschien een open deur intrappen, maar heb je de driver van de monitor geinstalleerd? Een totaalpakket van drivers is beschikbaar op Iiyama site.
 
Laatst bewerkt:
Heb een nieuwe videokaart aangeschaft en via Displayport werkt de 144hz wel gewoon helemaal goed.
Echter als ik scherm uitdruk en opnieuw aanzet dan valt ie naar de 60hz en kan ik alleen 144hz gebruiken als ik reboot.

De DVI-D en Displayport zijn beide niet orgineel die bij de monitor meekwam ( kocht monitor over via iemand ) was 2 maanden oud ( de display port die orgineel meekomt is te kort ) en DVI wist ie niet zo 123 te liggen.
Dus had even bij z'n winkel snel 1 gehaald ( heb vermoeden dat die kabels beetje van low quality zijn dat het daarom maybe niet zo goed werkt )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan