Laptop E-machine E520 wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
398
Hallo,
Ik heb een laptop die het altijd prima gedaan heeft, hoewel die al een oud beetsje is.
Er staat Windows 7 op en Office 2010.
Sinds vandaag wil ie niet opstarten.
Ik krijg een scherm met als titel Emachine Recovery Management met 2 opties:

1. Restore system from factory default
2. Exit

Ik kan alleen maar voor Exit kiezen! Die ander werkt niet.
En dan begint ie weer met "Windows loading files" en kom ik weer in bovenstaand menu terceht. Ook al Alt-F10 geprobeerd, maar helpt nie.

Weten jullie een oplossing? Ik heb geen recovery DVD of zoiets ..

Dank alvast

gr. Jos
 
Kennelijk staat er geen Recovery Partitie op en is er na de installatie van Windows 7 geen Recovery set aangemaakt. Dan wordt het lastig. Wil hij ook de Safe Mode niet starten middels de F8 toets tijdens het opstarten?
 
Even Windows 7 iso downloaden op dvd of usb zetten en dan repareren doormiddel van opstarten vanaf dvd in bios.
 
heb iso gebrandt. Toen in DVD lader gedaan en in BIOS veranderd dat ie van DVD moet opstarten.
Maar niks hoor.
Staat wel "press any key to start from.."
Doe ik en vervolgens krijg ik weer dezelfde meldingen die ik al eerder had. Vergeet ik iets..?
 
En als je via het bootmenu de dvd kiest..? ( meestal F12 of andere F-toets )..
Je hebt die ISO wel als ISO gebrand en niet als data-dvd..?
 
Opes dat is een goeie vraag.
Ik heb het progje ImgBurn en gekozen voor "Write image file to disc"
 
Het is gelukt!!
:thumb:
Met de F10 toets ingedrukt kon ik kizen voor starten vanaf DVD en kreeg toen keuzemenu. Eerst repair geprobeerd, maar dat ging niet, want weer in het eerste E-machine recovery scherm.
Toen Update van Windows...ging ook niet.
tenslotte volledige nieuwe installatie ging wel. Wel met het gevolg dat alle programma's weg zijn, maar geeft niet.

Dank allemaal. Top

gr. Jos
 
Jammer dat de herstelprocedure niet gelukt is, had je een hoop extra werk bespaard maarja...
Nu eerst alle updates erop draaien voor je je programma's gaat her-installeren, dat is de veiligste manier.
Succes ermee, fijn weekend en veel plezier van je laptop weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan