SABnzbd download snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zal het een omgevingsprobleem zijn. Niet overal wordt de maximum snelheid van het abonnement gehaald.
Meet het eens bij Speedtest.net wat ik al aangaf.
 
Doe de komende paar dagen een BEKABELDE speedtest : klik

Als de waarde over een paar dagen op steeds op 50% blijkt te zitten (zie rekensom hierboven), dan is er iets mis.
 
Laatst bewerkt:
Even tijdens kantoren Ziggo bellen (zodat ze 't e.e.a kunnen doormeten) is misschien een optie. 24 is nét iets meer dan 50% van wat 'beloofd' is, dus fors aan de magere kant.
 
Voor een 40Mb abonnement is dat wel veel te laag, maar omgevingsfactoren spelen ook mee zoals ik al zei. Zoals kabelkwaliteit en aantal abonnementen op dezelfde verdeling. Ook kan de kabel die je hebt lopen van het modem naar je PC de zaak negatief beïnvloeden. Die kan je uiteraard eenvoudig vervangen, mocht dat nodig zijn.
 
oke bedankt allemaal voor de tips ik meld me van de week nog even hoe de stand van zaken is
 
Discussiedraad is een kleine beetje afgedwaald van de vraag.
Neemt niet weg dat de snelheid van ziggo te laag is, daarvoor kan je gratis contact opnemen met ziggo en je lijn laten testen/resetten.
Welke abbo heb je genomen bij pure usenet? Die biedt het aan vanaf 4Mbps!!
 
En daarmee is je vraag (door jouzelf) beantwoord én opgelost. Deel 20 (=de snelheidswaarde van je usenet abonnementje) door 8 en vergelijk de uitkomst met wat je in je eerste bericht aan snelheden noemt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid : al had je nog je oude Ziggo abonnement met die hoge snelheid, dan nog zou je niet sneller downloaden dan die 2,5 Mb/s en wel omdat je een (te) traag abonnement bij een usenet provider hebt afgesloten. Wil je de (hogere) Ziggo snelheid halen dan zal je dus een sneller usenet abonnementje moeten nemen.

Welgemeend advies : neem, indien beschikbaar, glasvezel en kieper Ziggo eruit. Je haalt dan snelheden waar je nu nog alleen over kunt dromen : http://www.speedtest.net/result/5850100554.png ;) :D
 
Laatst bewerkt:
wel een mooi advies maar glasvezel hebben we hier helaas nog niet :d
 
Op slechts een kilometer of 7 vanaf Drachten en pak 'm beet, een kilometer of 17 vanaf Leeuwarden en dan (nog) geen glasvezel??? 't wordt tijd voor gemeenteraadverkiezingen bij jou................
 
Laatst bewerkt:
ja sorry ik weet het onze gemeente loopt een beetje achter :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan