Account voltooien W8.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
557
Moet instellen Windows account voltooien, geeft steeds aan dat geen verbinding kan maken met gewenste service. Iemand idee? (weet zelf niet wat eigenlijk inhoud, maar iets dat sinds herinstalleren 't boeltje nog moest).
 
Laatst bewerkt:
Misschien was het een tijdelijke 'hik' van de Microsoft servers. Probeer het nu nog eens.
 
Ja, even duidelijker aan kunnen geven misschien. Maar is over langere tijd al, dat die elke keer met proberen weigert.

Nooit sinds aansluiten net, eigen email aan de gang kunnen krijgen (behalve korte periode met hulp van helpdesk, maar met crash was dat ook weer gedaan). Werkt nu dus ook niet, dat er mee te maken misschien? Zou net contact opnemen met site, die dan automatisch je eigen mail opent, maar gaf zelfde melding, dat van geen verbinding kunnen maken. Iemand nog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In principe hoef je eigenlijk maar vrij weinig te doen, niets anders dan je accountnaam en je wachtwoord invoeren (mits je gebruik maakt van een Microsoftservice als outlook.com of de concurrentie : Google.

Begin anders eens opnieuw. Ga naar outlook.com en maak een splinternieuw account aan (nieuwe gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord). Ik ben er eigenlijk 100% van overtuigd dat het gaat werken, want er is internetverbinding (anders kun je niet naar outlook.com) Het aanmaken van een nieuw accountje is dan kinderspel.
 
Outlook account heb ik al wel. Is toen veranderd van hotmail. Maar wat outlook was toen toen er ook hotmail was, da's degene die ik aan de gang zou moeten krijgen denk ik. Maar hier boekje met papier ergens met provider (dhuh vhohrzienuhr) gegevens, hoop dat kladje bij heb met hoe ook weer moest. Zo eens even kijken.

Bedankt eerst maar vast.
 
Ja, maar een provideraccountje instellen is héél andere koek dan een Microsoft Windows(mail ???)accountje. Voor dit laatste hoef je in 99,99% (misschien zelfs wel in 100% van de gevallen) helemaal niets in te stellen. Je voert je gebruikersnaam in (bij vele van dit soort gratis accountjes is dat het mailadres), vervolgens typ je je wachtwoord, drukt 1x op Enter en voilá, je zit in de inbox van de webbased mail.

Voor 'ouderwetse', door providers beschikbaar gestelde mail(adres)accountjes, kunnen er zaken als gebruikersnaam, encryptie, inkomende en uitgaande server gegevens, soms ook nog poortgegevens noodzakelijk zijn voordat je de boel draaiende hebt en waag het niet om een spatie / puntje of whatever te vergeten, want de boel wil dan niet gaan "draaien", maar aangezien jouw vraag over een Microsoft accountje ging / gaat is dat allemaal niet aan de orde.

Aanvulling : voor Microsofts Outlook.com (dus mailen via je browser) maakt het allemaal geen tierelier uit of je mailaccount heet:

gw2 @msn.com
gw2 @outlook.com
gw2 @live.nl
gw2 @hotmail.com

of andere door Microsoft beschikbaar gestelde extensies (als er al nog meer zijn?) Voor al deze accounts geldt hetgeen ik in alinea 1 hierboven schreef.

Nog een aanvulling : als je een moderne versie van het 'officiële' Microsoft Office pakket hebt, bijv. 2016 of Office 365 en je maakt gebruik van de Office applicatie Outlook (het échte Outlook) ook dan geldt dat er voor de Microsoft accountjes geen andere instellngen nodig zijn dan het mailadres en het wachtwoord. Vroeger moest je daar in Outlook een plugin voor installeren (de Outlook connector) maar die wilde nog wel eens 'buggen', dus eenvoud is vandaag de dag ook bij Microsoft troef geworden. (onderhuids in de programmatuur wordt dat allemaal prima voor je geregeld).
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog steeds bij lange na niet zeker of het probleem met een ingestelde mail verbinding te maken had of niet. Maar als het aan ééntje ligt, dan bedoel ik wel die laatste , met precies spaties en puntjes e.d. op juiste plek. Maar wat ik zei, zal eerst eens rustig zelf papieren eens opzoeken hier, als 't nog eens van komt.

Ps Laat topic nog maar wel even open.
 
Laatst bewerkt:
Zonder voor je beeldscherm te zitten kan ik het helaas maar lastig inschatten.
 
Geeft niks, hoeft (voor zover al) niet slag op stoot.
 
Laatst bewerkt:
Had virus, verse installatie gedaan. Zelfde nog steeds, maar viel me nu op dat er ook optie was om via mail code te krijgen. En die dan later in te vullen. Dat dus gedaan. Als goed is horen er in de mail instructies te staan wat te doen, maar wordt alleen een code vermeld. Iemand?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan