C# ingelogde gebruiker tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkjan111

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
221
Hallo,

Is er een mogelijkheid om een C# (service) de ingelogde gebruikers te laten tellen?

Bijvoorbeeld:
Iemand is ingelogd en aan het werken.
Twee andere mensen zijn ingelogd, maar hebben het account gelockt ("andere gebruiker")
De applicatie zou dit nu moeten tellen als 3.
Het gaat me puur om het aantal.

Bij voorbaat dank :)
 
Onmogelijk om te zeggen zonder te weten hoe je applicatie in elkaar zit.

Als meerdere mensen werken met dezelfde service en je gebruikt, bijvoorbeeld, een threadpool dan kun je die data eventueel bij het aanmaken en vernietigen van je threads eenvoudig meenemen.

Sowieso zou ik dit zoveel mogelijk op thread niveau proberen te regelen, maar is sterk afhankelijk hoe alles is opgebouwd.
 
Bedank voor je reactie.

Het is mogelijk met een CMD commando te kijken welke gebruikers er zijn ingelogd op Windows, echter heb ik dan nog niet het aantal dat online is.

Ik had gedacht dat ik het aantal lijnen gemakkelijk kon tellen, echter lukt dit me niet.

Dus mijn vraag is nu eigenlijk veranderd naar: hoe tel je het aantal lijnen van een cmd output.

(Ik zal zo even de code uploaden hoe het stukje van cmd eruit ziet).
 
Dit is de code:
Welke resulteert:

UserName

VOORNAAM\gebruikersnaam

Code:
            System.Diagnostics.Process process = new System.Diagnostics.Process();
            System.Diagnostics.ProcessStartInfo startInfo = new System.Diagnostics.ProcessStartInfo();
            startInfo.UseShellExecute = false;
            startInfo.RedirectStandardOutput = true;
            startInfo.FileName = "CMD.exe";
            startInfo.Arguments = "/c WMIC ComputerSystem Get UserName";
            process.StartInfo = startInfo;
            process.Start();
            string output = process.StandardOutput.ReadToEnd();
            MessageBox.Show(output);
            process.WaitForExit();
 
Ok dit is een beetje verwarrend, is dat code out het proces zelf? Maar waarom wil je WMI-console gebruiken als je WMI direct in je code aan kan roepen?

Ook geeft deze code alleen de huidige user toch? niet andere users
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan