Computer 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arci13ful

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
1
Hoi,
ik heb nu al een jaar gespaard voor een computer waar ik gewoon normaal op kan gamen (minecraft, LoL, etc. niet zulke grotespellen). ik wil af en toe video editing kunnen doen etc. maar ik ga niet bijvoorbeeld hardcore gamen.
maar ik sta op een budget van €500,- en ik wil van een goed merk een goede computer kopen. (geen Medion dus want dat is van de aldi...) Weet iemand een computer (linkje) dat voor mij geschikt is?

alvast bedankt!
 
Omdat Medion van de Aldi is, is het niet goed? Medion is een goed merk qua computers hoor, niets mis mee.

Wat je wel kunt doen is kijken naar niet "bekende" merken. Voor dat geld kan je dan echt wel een goede pc kopen waar je spellen op kan spelen.

http://www.computerstunt.nl/systeme...ore-fx-6300-pc-8gb/240gb-ssd/dvdrw-e-355.html

Met een PCI express slot zodat je er een GAMERS PC van kunt maken door een videokaart bij te plaatsen.
Er zit 8 GB geheugen in, zet dar wat bij (hoeft niet eens voor wat jij er mee wilt doen) en klaar ben je.

Het hoeft echt geen merken te zijn wil je een goede pc willen kopen. Men staart alleen maar naar merken, ik heb dat in 20 jaar nog nooit gedaan.
 
Welkom op Helpmij.nl. :)

Ik heb je vraag naar deze sectie verplaatst, hier heb je meer kans op de juiste hulp.
 
De computer die ik aangaf:

Deze computer komt met Windows 10 home, niet geactiveerd, Windows 7 tegen meerprijs te configureren (plus upgradebaar naar 10! NB: niet geschikt voor Linux.
 
Windows 10 home, niet geactiveerd
wat dus betekent dat je nog een Win 10 home cd-key moet aanschaffen a minimaal € 39,= ( link )
Verder heeft dat AMD-systeem alles onboard d.m.v. een nForce chipset, een trage SSD en de processor-tabel maakt vergelijkingen met verouderde intel cpu's waaronder zelfs laptop-modellen.
Persoonlijk vind ik het een website en systeem van niks maar dat kun je voor zo'n standaard-prijs ook niet verwachten, sorry Femke.

Dat Medion-systeem is wat samenstelling betreft iets beter alleen jammer van de Pentium-processor.
Daar moet je bij video-bewerking zeker geen wonderen van verwachten.
De games die je noemt zullen wel redelijk speelbaar zijn maar daar houdt het dan ook mee op.
Mijn advies: iets langer sparen, dan heb je iets waar je meer mee kunt en meer plezier van hebt.
 
Tja, je kunt alles afkraken natuurlijk.
Zelfs de meest dure computers, waar je geen **** aan hebt.

De TS heeft een budget en daar moet je naar kijken. En dan is dit best interessant. Plus, dit is een voorbeeld hè.

Trage SSD? En dat weet je hoe? Plus, ik schreef erbij dat je er een aparte videokaart in kan stoppen. Doe ik ook altijd.

Hoe het ook zij, ik dacht alleen maar mee. Jammer dat dit niet wordt gezien maar wel wordt afgekraakt.
Ieder zijn ding. Ja toch?!
 
@ Femke:

Tja, je kunt alles afkraken natuurlijk.
Mijn reactie heeft niks met afkraken te maken.
Ik ben van mening dat je alles moet benoemen, ook het gemis van een Win 10 licentie die door deze website op een, naar mijn mening, "gluiperige" manier, in zeer kleine lettertjes wordt vermeld.
Dat is een vorm van misleiding, Win 10 vermelden alsof het een compleet systeem betreft maar er niet duidelijk op wijzen dat er nog een licentie moet worden aangeschaft.
De gelinkte website hanteert deze truc veelvuldig en dat stuit mij tegen de borst.
Het feit dat jij ( ik, wij ) alles wèl goed lezen maar de gemiddelde surfer niet doet daarbij niet ter zake, eerlijk handel drijven is waar het om gaat.
Trage SSD? En dat weet je hoe?
Vergelijk de specificaties van deze SSD eens met andere, veel verkochte types als die van Samsung, Crucial etc, met name de schrijf- en lees-snelheden....dat zegt genoeg, betreffende SSD behoort tot de categorie "minst snel"...
Maar op de website staat "tot wel 5x sneller als een HDD", maar daarvoor hoef je niet bijzonder goed te zijn in SSD-land..

Maar nogmaals excuus als ik per ongeluk op je tenen heb gestaan..
 
Kleine lettertjes?
Nou, ik weet genoeg andere instellingen die nog met vele kleinere lettertjes je een oor aannaaien hoor.
Wat betreft het Windows 10 gebeuren, het staat er normaal en je wordt er in gekend.

16.jpg

De gelinkte website hanteert deze truc veelvuldig en dat stuit mij tegen de borst.
Welke truc?

Over die SSD:
Je hebt in computerland ook minder snelle gewone HDD's. Waar of niet?
Je hebt dus de goedkopere en de hele dure.
Ik kan je melden dat ik een paar maanden geleden 2 SSD's van 60 GB. hebt gekocht voor weinig. Nee, inderdaad, geen duur merk.
Maar het werkt wel en het werkt goed. Dat ze misschien minder snel zijn dan de duurdere, heeft een normale gebruiker echt niet door.
Jij denk ik ook niet ;) als ik je de pc gaf waar die inzit. ;)

Als je iets koopt (online, bij welke winkel dan ook) zul je alle opties goed moeten lezen.
Dat sommige mensen dat niet doen, is niet aan mij. Dat dis hun eigen verantwoording.

Je ziet het bij het installeren van software, mensen klikken maar alt e snel op JA of klikken door en naderhand zeuren dat ze allerlei malware en troep op hun pc hebben gekregen.
Goh, hoe zou dat nou komen?

Ik geef een optie aan de TS omdat zijn budget 500 euro is.
Met deze pc die ik als VOORBEELD gaf, kan je de dingen doen die hij wilt.
Met een aparte videokaart erbij kan hij voort.
 
Je hebt helemaal gelijk, gelukkig mogen meningen verschillen :thumb:
 
Met zo'n OEM behuizing en een OEM voeding van zogenaamd 400W kun je er echt niet zomaar een knappe videokaart inhangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan