site manager op kompozer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonoduboulaie

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
10
Beste,

als ik de site manager open op kompozer dan staat er een 'website' gereed. Als ik op het plusje klik dat ervoor staat om open te vouwen dan krijg ik 'FTP connection failed' maar ik ben nog helemaal niet zo ver, ik moet de website nog maken. Ik wil gewoon de mapjes zien die onder de titel staan.
De website die gereed staat onder de site manager kan ik ook niet wissen en opnieuw beginnen. Ik kan met andere woorden geen nieuwe website openen met kompozer.
ik hoop dat dit begrijpbaar is?

Dank voor een antwoord als iemand begrijpt wat ik bedoel..
Ann
 
Ik wil niet vervelend zijn, maar Kompozer heeft 6 jaar geen updates meer gehad, en de webdesign-wereld heeft ook niet stilgestaan. Zo is HTML5 en CSS al behoorlijk doorontwikkeld.

Is het niet en beter idee om afscheid te nemen van de oude software en iets anders te proberen, zoals de nieuwste Dreamweaver of de kennis van HTML5 en CSS zelf leren?
 
Dag PHP4U,

dank voor je reactie, je hebt wel gelijk.
Vroeger heb ik een website gemaakt in FrontPage, dat is nu ook verleden tijd.
In feite wil ik éénmalig een website maken voor de hondenschool (en updaten). Ik heb gezien dat Dreamweaver toch enkele honderden euro's kost (uitgezonderd de probeerversie van korte duur). Ik wil best geld besteden maar voor dat geld laat ik beter een website maken door derden, nadeel is dat je het dan niet zelf kan updaten.
heb je een andere goede suggestie? of goede raad?
Bedankt! Ann
 
Je kan ook natuurlijk Wordpress installeren op de hosting. Daarmee kan je eenvoudig stapsgewijs een eigen site bouwen, en via een beheerpaneel voorzien van alle inhoud.
Als de webhosting PHP en MySQL toestaat (even navragen bij je hosting of uitzoeken op hun support-website) dan is Wordpress eenvoudig geinstalleerd.

Er zijn meer dan 1001 verschillende thema's voor die je eenvoudig erin kan zetten, en die voldoen aan de standaarden van deze tijd, zoals 'Responsive', zodat hij keurig netjes meeschaalt en passend wordt op een tablet of mobiele telefoon. En daarbij is Wordpress ook eenvoudig in gebruik en kent het een hoop extra add-ons om je site mee te verbeteren.

Misschien is dit een goede optie?
Wordpress wordt in ieder geval erg breed gebruikt, en heeft een groot aandeel in de websitewereld. Ik gebruik het ook voor twee websites.
 
Laatst bewerkt:
Wij gebruiken ook WordPress om onze websites te bouwen, en dit is echt een aanrader! Vimexx is een goede host die ook heel veel ondersteuning biedt op het gebied van WordPress. Deze kun je vinden op vimexx.nl, onder het kopje 'Helpdesk'. Ook als je geen WordPress gebruikt kunnen deze handleidingen enorm van pas komen.
 
dank voor jullie berichten!

ik ga proberen met WordPress zoals jullie me hebben aangeraden. De website van de hondenschool staat bij 'sohosted', ik denk dat dat moet lukken, anders kom ik nog even terug!
Alleszins bedankt! ann
 
Prima, laat maar weten of het wel of niet gelukt is. :)
 
Sohosted heeft een One-Click installer voor WordPress via het control panel van Sohosted. Soms kan het voorkomen dat dit een wat oudere versie is. Als je WordPress zelf wilt installeren met een handleiding dan kun je WordPress hier downloaden.

** aanvulling
Handleiding van Sohosted over WordPress installeren via FTP upload.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,

ik ben dus op jullie aanraden met Wordpress van start gegaan. Daar ben ik wel blij om, het is redelijk gelukt.

dit is de website: www.kringgroep-hasselt.be

wat lukt me nog niet:
ik zou willen dat indien men 'www.kringgroep-hasselt.be' ingeeft men uitkomt bij 'welkom' of bij een 'home'. Die 'home' heb ik nu wel weggedaan, maar kan opnieuw toegevoegd worden. Als men het adres intikt komt men uit bij de berichten. Het is de bedoeling dat de berichten verschijnen bij de 'welkom' en dat gebeurt ook (ik wil nergens anders de berichten zien). Toen ik WP opstartte kwam ik ook bij een welkomstbericht uit als eerste blz. dus ik denk dat dit nog een gevolg is daarvan? 'berichten' is geen item in de navigatiebalk. Hoe kan ik dit oplossen? Heeft het ergens iets met de 'index' te maken?

Mag ik hiervoor nog eens beroep doen op jullie inzichten en kennis aub? Hartelijk dank, ik ben toch al redelijk blij :)

dank en groet, Ann
 
Bij /wp-admin/options-reading.php kan je een statische pagina instellen. Dan kan je je eigen voorpagina instellen, en ook een eigen pagina voorzien van een nieuwspagina die je nu nog standaard ziet in deze huidige situatie.

mag ik je erop attenderen dat de template Twendyten behoorlijk gedateerd is, en niet responsive is? Op mobieltjes is hij niet schaalbaar. Ik hoop dat je de laatste update van Wordpress hebt geinstalleerd en de nieuwste templates hebt.
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank PHP4U, het is gelukt om een eerste blz in te stellen. Gelukkig heb ik de laatste nieuwe WordPress geïnstalleerd (ik kreeg al koud zweet ). De template is toch ergens in augustus 2016 voor de laatste keer gewijzigd als ik me niet vergis..
Nogmaals dank en groet, Ann
 
Als het goed is moet er ook een recentere template zijn die zich asnpast op mobiele telefoons.
 
nogmaals help voor WordPress

Beste allen,

ik heb net een plugin 'bijgewerkt' met als resultaat: Parse error: syntax error, unexpected T_FUNCTION in C:\domains\kringgroep-hasselt.be\wwwroot\wp-content\plugins\gmap-embed\includes\widget.php on line 23

deze boodschap krijg ik als ik onze website open: www.kringgroep-hasselt.be of als ik naar het WP panel ga. Ik kan er dus niet meer in, krijg het panel niet meer te zien. Wat nu? Het liefst zou ik weer in mijn panel geraken en de plugin gewoon verwijderen.

Bedankt voor jullie antwoorden of suggesties! Ann
 
Welke versie van PHP draai je?

Voer dit eens uit als script in bijvoorbeeld een nieuw bestand phpinfo.php:
<?php phpinfo(); ?>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan