Aanpassing in Code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisette2016

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2016
Berichten
46
Hallo,
Ik heb een VBA code, die werkt op zich goed, alleen wil ik een vaste waarde verwijzen naar een celwaarde, zou dit kunnen?
Het betreft "Trucksoort" heftruck, 30, zou dan vervangen moeten worden door "Sheet "Magazijn A" celwaarde van B4 (waar in dit geval de waarde "Heftruck" staat).
Ik weet niet of dit zo kan, heb al wat geprobeerd maar is met mijn beperkte kennis niet gelukt.
Gr Lis


Sub TruckSoorten_toewijzen()


Sheets("Magazijn A").Select
TruckSoort "Heftruck", 30
TruckSoort "Reachtruck", 230


End Sub

Sub TruckSoort(truck As String, doelregelnr As Long)
Dim strZoekwaarde As String
Dim lngZoekKolomNr As Long
Dim lngZoekRegel As Long
Dim lngDoelRegel As Long

strZoekwaarde = truck
lngDoelRegel = doelregelnr
lngZoekRegel = 2

Do While Worksheets("Magazijn A").Cells(lngZoekRegel, 5) <> vbNullString
If Worksheets("Magazijun A").Cells(lngZoekRegel, 5).Value = strZoekwaarde Then
For lngZoekKolomNr = 1 To 10
Worksheets("Analyse Magazijn A").Cells(lngDoelRegel, lngZoekKolomNr).Value = Worksheets("Magazijn A").Cells(lngZoekRegel, lngZoekKolomNr).Value
Next lngZoekKolomNr
lngDoelRegel = lngDoelRegel + 1
End If
lngZoekRegel = lngZoekRegel + 1
Loop

Sheets("Analyse Magazijn A").Select


End Sub
 
1) heb je een voorbeeldbestand dat we kunnen gebruiken?
2) als je algemeen wil zoeken kun je ook "find" gebruiken, dan heb je een makkelijkere aanpak
3) wat wil je er mee bereiken? waarom wil je een doelregel meegeven?
4) If Worksheets("Magazijun A") <--- spelfout help natuurlijk ook niet veel
5) als je code neerzet, graag tussen CODE tags, dat help mensen enorm veel de code ook te lezen.
 
Hallo Wampier,

Ik heb het bestand toegevoegd.
Reden dat ik de vaste waarde wil vervangen is dat B8 t/m B22 dan niet specifiek de waarde behoeft te hebben uit de macro.
Ik moet dit voor verschillende magazijnen maken nl.
Ik hoop dat je her iets aan hebt.

Alvast bedankt voor alle hulp
Lis.
 

Bijlagen

  • Analyse Magazijn A.xlsm
    380,3 KB · Weergaven: 33
Bedankt voor het bestand, maar het is me nog niet duidelijk wat je bereiken.

Wat vul je in in welk sheet, wat moet er dan uitkomen?

Als je "heftruck" hebt, welke van de 3 uit het voorbeeld wil je dan hebben uit de magazijn lijst?
 
in sheet "analyse Magazijn A" worden de gegevens uit tab "magazijn A" ingevoerd.
Sleutel is de trucksoort.
bijv. alle gegevens die trucksoort "heftruck" hebben worden vanaf regel 30 ingevoerd. etc.
Heb inmiddels een ander probleem, mijn bestand werkt niet meer, kan 'm niet eens meer opstarten "kan het project of bibliotheek niet vinden".
zelfs het geposte bestand kan ik niet meer openen :(
 
Mijn punt was meer: je kunt de tabel vanaf regel 30 toch 1 voor 1 doorlopen? gebaseerd op de text in kolom N?

Zijn alle lege regels nodig? of zou je ze liever de juiste lengte nemen? Je zou die tabel ook gewoon kunnen vullen aan de hand van alle mogelijke opties uit "magazijn A".

Welke office gebruik je? oplossing is vaak gewoon een referentie uitzetten in de referentie lijst, maar afhankelijk van wat het probleem veroorzaakt
 
sheet "magazijn a" wordt elke 3 maanden (of binnenkort elke maand) toegevoegd uit een ander bestand.
Dus elke keer met andere trucks of trucksoorten. (vandaar dat ik de soorten variabel in de code wil hebben).
De code is geschreven door een cursus leider waar ik 2 dagen les van had.
eventueel andere suggesties zijn welkom.
Doel is alle trucks te verwerken, en daarna lege regels te verwijderen.

Ik gebruik nu office 2016 sinds kort. waar zou ik een referentie uit kunnen zetten?
 
heeft iemand / jezelf aangepast / opgeslagen als compatible met voorgaande versie?

Als je nog in de file komt ga je naar VBA editor-> tools -> references en kijk even wat daar aangevinkt staat.:

standaard:

VBA for applications
ms excel 16.0 object library
ole automation
microsoft office 16.0 object library
 
In het bestand kom ik zelf niet meer, krijg melding, druk op oke, start bestand opnieuw op, weer foutmelding, daarna sluit excel zich.
Ik heb het bestand naar mijn huis gestuurd om mijn kijken of ik er daar in kom.

als ik een leeg bestand open, dan staan de standaard ref. aangevinkt zoals je aangeeft.
 
Waar komt toch het idee vandaan om zo'n applicatie voor een multinational door iemand zonder enige kennis van VBA/Excel/automatisering te laten maken ?
 
Laatst bewerkt:
Heb even snel een bestaand framework dat ik heb omgekat. Volgens mij is dit wat je ongeveer nodig hebt (macro staat in module3)
 

Bijlagen

  • Kopie van Analyse Magazijn A.xlsm
    713,5 KB · Weergaven: 32
Wampier, alles werkt gelukkig weer. Het resultaat van jouw nieuw voorstel geeft toch wel een heel andere weergave. Ik had gehoopt in mijn bestaande code de vaste waardes te kunnen veranderen in celwaardes, waarbij ik flexibeler zou zijn.
Toch heel erg bedankt dat je er tijd in hebt willen steken.
 
Daarentegen werkt mijn oplossing met eender welke inhoud van je magazijn. Welk voordeel zie je dan om zelf alsnog de categorieën over te typen?

Als je wil filteren kan dat ook eenvoudig nadat je de lijst hebt overgenomen natuurlijk. De code is uiteraard niet functioneel af, maar er is in principe geen enkele beperking om in je bovenste lijst niet automatisch een verwijzing naar de onderste lijst te maken (vanaf regel 30).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan