Kom niet in BIOS van Lenovo laptop. (Beeldscherm kapot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoutPost

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2016
Berichten
8
Beste lezers,

Enige tijd geleden is het beeldscherm van mijn Lenovo laptop (G40-80) kapot gegaan. Laptop werkt echter prima met een externe VGA monitor.

Probeer via windows zelf in de BIOS te komen en de NOVO knop te gebruiken.
Het lijkt alsof het beeld van BIOS alleen op het kapotte scherm van mijn laptop verschijnt.
Dat kan ik dus niet zien, het beeld wordt niet weergegeven via mijn externe monitor.

Kan dit niet of is er wel een oplossing?

Wil namelijk graag VR instellen.

Hoop dat iemand een antwoord of oplossing heeft!
 
Ik kan van het startgedeelte van de 2e alinea van je vraag eigenlijk geen 'brood bakken'...... Via Windows in het bios komen???
Als de machine opstart, zie je dan wel op die externe VGA monitor de allereerste mededelingen (zeg maar de technische kreten als een computer start) ?
 
Beste gast0225,

Bedoelde via windows 8, dat je via instelling de computer kunt laten opstarten in BIOS mode, maar dat doet ie niet. Ook niet met toetsenfuncties en inderdaad: hij start meteen op in inlogscherm waar ik wachtwoord moet opgeven, geen technische kreten.
 
Je bedoelt dat het eerste dat je te zien krijgt, het Windows inlogscherm is? Daarvoor blijft het beeld dus zwart?
 
Dan ben ik bang dat de pre-opstartschermen niet zichtbaar worden op die externe monitor, al moet ik er gelijk bij schrijven dat ik het niet kan verklaren.
Je weet wel welke toets gebruikt moet worden bij een Lenovo om in het bios te komen? (bijv. Esc - Del - F1)
 
Normaal zou je eerst de opties moeten krijgen om in de BIOS te komen inderdaad, ik heb de handleiding gedownload en er worden ook veel tegenstrijdige opties gegeven op inet welke combinaties ik moet gebruiken. Van alles geprobeerd.
 
Aantal keer geprobeerd, ik vermoed dat het niet wordt weergegeven op mijn externe scherm, het duurt namelijk wel even als ik druk tot hij op inlogscherm komt.

In ieder geval bedankt voor uw tijd en meedenken. Ik wil VR aanzetten in de BIOS. Dat gaat zo natuurlijk nooit lukken. Helaas.
 
Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen, want ik heb nog niet eerder gehoord of meegemaakt (hetgeen dus helemaal niets zegt, alleen dat ik er geen kennis van heb) dat iemand geen bootschermen voorbij zag komen bij het opstarten, terwijl de laptop op een externe monitor was aangesloten.
 
Heb het ook nooit eerder meegemaakt, dat je niet in de BIOS kan. Blijft geheel zwart. Net via configuratiesysteem en dan systeem --) ingesteld dat bij opstarten 30 seconden opties openblijven om functietoetsen te gebruiken maar het beeld blijft geheel zwart.

Er is geen man overboord, in de zin van: mijn laptop doet het prima. Maar ik wil graag in de BIOS en begrijpen wat er mis is. Waar het aan ligt, kan daar slecht tegen. Mensen zijn niet logisch een computer wel, dus wat gaat er nu fout.... Zie wél bij handelingen aan weerszijden van die witte puntjes aan weerszijden op zwarte scherm, maar verder geen beeld van BIOS scherm. Akward.
 
Hallo mrmusic, dat heb ik allemaal geprobeerd. Het beeld blijft zwart. Het gekke is: als ik via windows instel om via BIOS op te starten, mijn laptop geen eens meer aan gaat. Sluit wel af maar start niet opnieuw op...
 
Goedemiddag! Nou, het is gelukt! Het scherm uit laptop gehaald en toen kon ik wel in de Bios. Virtualisatie staat aan,
Game gaat best snel, alleen de weg is van pixels dus dat schiet niet echt op. Bedankt dat jullie mee hebben gedacht! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan