Wifi doet het bijna niet op de laptop na reset!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timetje100

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
149
Beste mensen,

Ik heb sinds kort in mijn laptopt een ssd geplaatst en de laptop gereset,
Echter sindsdien kan de laptop zeer slecht wifi vinden, soms vind hij maar 1 streepje terwijl andere pc's/laptopts 5 streepjes hebben.
Ik heb nu ook regelmatig dat er geen enkel wifi netwerk gevonden word terwijl die juist wel met andere laptops gevonden worden.

Als ik klik op problemen oplossen van wifi staat er: probleem met de draadloze adapter of toegangspunt

Heeft iemand een oplossing?
 
Probeer het volgende :

Klik linksonder op de Windowsknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteer je > Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Start opnieuw op.
 
Probeer het volgende :

Klik linksonder op de Windowsknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteer je > Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen.
Start opnieuw op.

Helaas heeft niet gewerkt, er is geen verschil
 
Modem ook al een keer gereset?

Het ligt niet aan de modem, zit momenteel op school en daar is precies hetzelfde probleem alleen mijn laptop heeft zo slecht bereik.
Ik ga savonds proberen mijn drivers te updaten misschien werkt dat.
 
Dat is toch het eerste wat je gedaan zou moeten hebben na een reset van je laptop? Da's zo gebruikelijk en logisch dat ik niet eens overwogen heb om dat als oplossing aan te dragen. Ik ging / ga er vanuit dat iedereen die een systeem reset, alvorens de machine weer normaal te gaan gebruiken, éérst het systeem volledig update (Windows en systeemapparaatdrivers) naar de dag van 'vandaag'.
 
Dat is toch het eerste wat je gedaan zou moeten hebben na een reset van je laptop? Da's zo gebruikelijk en logisch dat ik niet eens overwogen heb om dat als oplossing aan te dragen. Ik ging / ga er vanuit dat iedereen die een systeem reset, alvorens de machine weer normaal te gaan gebruiken, éérst het systeem volledig update (Windows en systeemapparaatdrivers) naar de dag van 'vandaag'.

Klopt, maar ik ging er vanuit dat het automatisch ging aangezien alles van windows meteen word geupdate als ik reset, echter is dat niet met specifieke drivers ben ik achter gekomen. Excuses
 
Je hoeft je voor mij niet te excuseren, het is immers jouw machine, het was meer een logische gedachtengang van mij (komt misschien omdat ik hier al te lang ben.........)
Daarnaast heb je tot op zekere hoogte wel gelijk, want Windows wordt steeds 'slimmer' tijdens en na de installatie in het installeren van de juiste drivers voor de in de machine zittende hardware. Desalniettemin blijft het voor bepaalde hardware soms nodig om handmatig naar de laatste drivers te zoeken.

Mijn advies zou zijn : download vanaf de website van de fabrikant van de laptop de laatst bekende driver. Die installeer je. Werkt het dan nog niet naar behoren, dan kun je overwegen om in apparaatbeheer de netwerkkaart te verwijderen (installatie ongedaan maken). Dan de machine opnieuw opstarten en Windows de kaart / chip opnieuw laten detecteren. En dan maar duimen.
 
Laatst bewerkt:
probleem is opgelost, ik moest alle drivers van HP zelf opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan