Gebeurtenisprocedure uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Goedemorgen,

Ik heb een gebeurtenisprocedure die wordt uitgevoerd als er in een formulier op een knop wordt geklikt; een Excel-sheet geimporteerd vanaf ons netwerk. Toch zou ik willen dat de Excel-sheet eens per dag wordt 'opgehaald' zonder de database te openen en op de knop te drukken. Ik zou dat bv. één keer per dag willen aanroepen via een CMd-file waarin ik de Access-database start en procedure uitvoer.

De (gebeurtenis)procedure ziet er nu als volgt uit:

Dim Elektrolyten As String
Elektrolyten = "H:\JCI\8.0 Lijst Hoog Risico Medicatie\Geconcentreerde electrolyten\Lijst-Geconcentreerdelectrolyten.xlsx"
DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "Elektrolyten-2", Elektrolyten, False
End Sub


Dit werkt perfect, maar ik wil dit eigenlijk los van die knop gaan uitvoeren. Ik wil dit laten uitvoeren door in een CMD-file de procedure (of Module) aan te roepen op een bepaald tijdstip (één keer per dag).

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb eigenlijk geen ervaring met procedures die niet worden aangeroepen via formulieren in ACCESS. Wellicht druk ik mij nogal ondeskundig uit, maar ik weet niet hoe ik dit anders kan uitleggen.

Groet,

RadboudAKF aka Jan
 
Ik gebruik voor automatische imports een aparte database (FE) die met een AutoExec macro de import uitvoert en zichzelf daarna uitzet. Met een taak in de Taskmanager kun je dan aangeven wanneer en hoe laat de db moet worden gestart.
 
Beste Octafish,

Ik begrijp dat jij dat via een AutoExec macro oplost. Ik gebruik ook taken met de TaskManager (op een PC ... die wij overigens nog maar spaarzaam gebruiken ... in ons ziekenhuis is alles nu via een virtual Desktop geregeld, waarbij we geen taskmanager meer hebben).

Ik roep dan ook een AutoExec Macro aan ... maar weet vervolgens niets beters te verzinnen dan in de AutoExec een formulier te openen, en dan met een SendKeys-opdracht op de knop te drukken die dan vervolgens de gebeurtenis-procedure aanroept. Ik vind dat een 'gekunstelde' actie die ik eigenlijk wil veranderen ... bovendien ben ik niet dol op Macro's.:eek: (mede onder invloed van jouw opmerkingen hierover in het verleden) Ik wil eigenlijk die gebeurtenisprocedure aanroepen zonder het formulier te openen en dan via sendkeys op de knop te drukken. Dat zou toch op en andere manier moeten kunnen? Ik denk dat ik dan een Module (of zo) moet aanroepen, maar heb geen idee hoe dat zou moeten.

Ik hoop dat ik dit goed uitleg ... ik wil daar iets aanroepen zonder het formulier te moeten openen in de macro.

Groet,

RadboudAKF aka Jan.
 
Mijn macro roept gelijk een functie aan, en dat werkt prima. Komt geen formulier aan te pas.
image001.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan