Plaats css-files in child-theme

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Berichten
506
Hallo forumleden,

Ik ben een totale newby op het gebied van css en heb een child theme gemaakt van het wordpress-thema dat ik gebruik. Dat lukt in de styles.css aardig. Alleen als ik css wil veranderen dat in een andere file (in een andere map staat) gaat 't mis.

Waar moet ik css-code in het child theme kwijt dat niet in de styles.css staat ?

  • Is dat toch in de styles.css?
    Is dat in een file met dezelfde naam maar in de hoofdmap van het childtheme?
    Is dat in een file met dezelfde naam maar in dezelfde mappenstructuur?
    Anders?

Wie kan mij uit de droom helpen?
Dank jullie wel.

Peter
 
Hallo Peter,

Dit hangt af van de parent theme.
Als je, bijvoorbeeld om je code georganiseerd te houden, graag een andere CSS file wilt gebruiken voor je eigen code kan dat zeker. Het is echter wel zo dat je dan in je child-template de basis pagina een link meta tag moet toevoegen die verwijst naar je andere CSS file. (meestal is de basis pagina index.php in de root van je child theme of iets wat daar op lijkt)
Als het goed is staat er al een link meta tag die verwijst naar je huidige CSS file. Deze kun je kopiëren en dan het pad aanpassen naar jouw eigen CSS file pad.
Je kunt je CSS file neerzetten waar je wilt, maar de meest logische plek is onder het mapje css binnen je child theme root.
De naam van de CSS file maakt niet uit, mits er maar .css als extensie achter staat en de naam het zelfde is als de verwijzing in de link tag.

De link meta tag kan er zo uit zien:
HTML:
<LINK REL=StyleSheet HREF="style.css" TYPE="text/css" MEDIA=screen>
 
Aanvulling op de vraag; een voorbeeld bij het begin van een WordPress CSS bestand (style.css) in de child thema directory ziet er zo uit:

Code:
@charset "utf-8";
/*
Theme Name:     THEMANAAM Child
Theme URI:      http://www.websitenaam.nl/
Description:    Child theme for the THEMANAAM theme
Author:         Albus Webdesign
Author URI:     http://www.jouwnaam.nl
Template:       THEMANAAM
Version:        1.0
*/

@import url("../THEMANAAM/style.css");

/* =Theme customization starts here
-------------------------------------------------------------- */

De woorden THEMANAAM vervangen door bijvoorbeeld twentyten als je een child thema van het Twenty Ten thema wel maken.

In het style.css kan je alle CSS aanpassingen plaatsen van de gehele website.


De directory structuur is dus:

\themanaam
\themanaam-child
\themanaam-child\style.css

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan