meervoudige insert vanuit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik heb een table. stel tabel x. deze heeft een formatzoals hieronder

PK varchar(50),veld2,veld3,veld4

veld2-4 zijn datavelden die verder kwa inhoud niet relevant zijn. PK is een uniek tekstveld

daarnaast heb ik een andere tabel ( ik noem hem y) waar ik een query op draai die uiteindelijk als outbut geeft

Referentie,target waarbij de referentie overeenkomt met een record in tabel x.PK

wat ik wil is dat in tabel x het record gezocht wordt welke overeenkomt met de referentie waarde van tabel y.

vervolgens moet dit record gekopieerd worden in tabel x waarbij veld x.pk de waarde krijgt van y.target.





dus kort gezegt. zoek record met pk referentie en kopieer deze waarbij pk veranderd word in target
 
Dat is deels afhankelijk van hoe je query in Y eruitziet natuurlijk

zoiets kan:

[SQL]
select sc.target as nPK , x.v1 as v1,x.v2 as v2, x.v3 as v3 from x join (select ref, target from y where ref = "t1") as sc on sc.ref = x.PK
[/SQL]

deze select, als die werkt naar behoren kun je met een select into select plaatsen of insert
 
Laatst bewerkt:
bedankt. ik was zelf ook nog aan het puzzelen geweest en kwam ongeveer op hetzelfde uit. hij is alleen te complex en te privacy gevoelig om hem hier te posten maar bedankt voor de hint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan