scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
225
Hallo mijn vrouw heeft een samsung galaxy tab 4 tablet, sinds kort blijft hij telkens scannen en dat gaat niet weg . Ik heb de tablet uitgezet en de modem {router] ook, maar het probleem blijft .Kunt U mij helpen dit vervelende euvel op te lossen aub ? groeten
 
Dit is een uiterst incomplete startposting:
Er zijn 2 dingen die "gescand" kunnen worden (even afgezien van wat de geïnstalleerde apps doen), dat zijn het scannen naar wifi netwerken en Bluetooth.
Zet dus eens tijdelijk beiden af, herstart de tablet en kijk of het probleem weg blijft (uiteraard heb je dan tijdelijk geen Internet op de tablet, behalve evt. via 3G of 4G (dus mobiel Internet)). Blijft het probleem weg, schakel dan wifi weer in en kijk of het probleem dan weer terug is.
Komt het probleem dan weer terug, dan via Apps -> Instellingen -> Wifi alle gemelde wifi netwerken aanklikken en kiezen voor Vergeten. Uiteraard moet je dan daarna weer je aanmelden bij je favoriete wifi netwerk(en) met de juiste toegangscode.
Komt het probleem dan niet terug, dan is het probleem (dus) Bluetooth. Zet die dan weer uit (indien Blutooth geen nut/zin heeft) of bekijk de instellingen via Apps -> Instellingen -> Bluetooth.

Soft reset (zie link van Scrapheap) zou ik als laatste optie proberen, niet als eerste optie.

Tijs.
 
zoals ik het zie is het alleen op facebook als ik op icoon Facebook druk krijg ik links de berichten te zien maar het rechtse vak is leeg en er draait een klein rondje wat denk ik zoeken betekend?
 
Mooi dat je nu toegelicht hebt dat een app-gerelateerde scan betreft, maar daarmee ben je er niet, want (zie deze link) Facebook ontwikkelde meerdere apps voor Android...

Kijk dus eerst na welke Facebook app het betreft (goede kandidaat zou Facebook Messenger kunnen zijn, maar kan ook (zie eerste paragraaf) één de andere Facebook-gemaakte apps zijn) en kijk daarna in de Google Play Store of er een update van is die (hopelijk) het probleem verhelpt.
Uiteraard kan het ook zijn dat je de instellingen van de Facebook app zodanig hebt gekozen dat je zelf de oorzaak bent van het draaiende rondje. Vraag je dat dus ook af.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
het is nog niet opgelost alle suggesties zijn gedaan maar het probleem doet zich nog voor
 
Dan trap je dat smoelboek er toch af..?
Daarna her-installeer je de laatste versie via de appstore, dan zou het weer moeten werken lijkt me.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan