MAC Outlook 2016 zoekfunctie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ism007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
4
Beste experts,

Sinds een paar weken beschik ik over een Mac, zie hieronder voor de specificaties:

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac14,4
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 1,4 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache (per core): 256 KB
L3-cache: 3 MB
Geheugen: 8 GB
Opstart-ROM-versie: IM144.0179.B08
SMC-versie (systeem): 2.21f92
Serienummer (systeem): DGKP204GFY0V
Hardware-UUID: D2D871F5-1FF4-5CF4-B944-6330BC2DAD0B

Ik heb Microsoft Outlook 2016 geïnstalleerd. In en uitgaande mails werkt prima. Echter, het zoeken naar mails krijg ik de melding "geen resultaten" terwijl de mails wel gewoon bij verzonden items staat. Ik heb me suf gezocht op Google en diverse dingen geprobeerd maar ik kan nog steeds niet zoeken naar mails.

Hebben jullie een oplossing?

Mvg,
 
Als ik je vraag zou begrijpen wil ik mijn best doen om met je mee te zoeken naar een oplossing, maar ik begrijp de vraag dus niet.

Je schrijft : 'het zoeken naar mails"

Kun je dat toelichten, al dan niet a.d.h. van een eventueel srceendumpje, want ik begrijp niet waar jij precies de zoekopdracht invoert en waarnaar je dan precies wil zoeken (even los natuurlijk van de letterlijke betekenis van "het zoeken naar mails")
 
Sorry dat ik het wat onduidelijk heb verwoord. Het zoeken naar mails binnen outlook 2016 werkt niet. Ik kan derhalve geen mails opzoeken die ik bijv. in het verleden heb verstuurd. Rechtsboven van Outlook 2016 zie je een optie "zoeken". Je kunt bijv. zoeken naar Alle mails of alleen in submappen. Geen enkele optie werkt bij mij. Ik hoop dat het e.e.a. is verduidelijkt.
 
Oké, helder. Enige dat ik kan verzinnen is dat Outlook alleen maar bepaalde "velden" van mails doorzoekt en dat jij mogelijk een zoekwoord hebt ingegeven dat staat vermeld in een veld waarop / waarbinnen niet wordt gezocht?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is het niet. Ik heb expliciet geklikt op "Alle e-mails" dus Outlook zou door alle mails moeten zoeken.
 
Dan moet ik tot mijn spijt een beetje passen.
Tenzij het om een instelling gaat die aangepast moet worden (hetgeen ik eerlijk gezegd betwijfel) zou het kunnen dat er tijdens de installatie iets niet helemaal goed is gegaan.
Je zou het volgende kunnen doen om dit uit te sluiten:

Ik ben nooit de eigenaar van een Mac geweest, dus ik weet niet of die over eenzelfde soort "configuratiescherm" beschikt als Windows, maar wanneer dit zo is dan :
configuratiescherm, programma's en onderdelen, rechtse klik op Outlook 2016, kiezen voor 'wijzigen' en tot slot voor repareren (krijg je keuze aangeboden tussen offline of online, kies dan voor online).

Anders op de Mac zoeken naar een vergelijkbare optie en dan hetzelfde doen (Office Online laten herstellen)
 
Ik heb het geprobeerd maar krijg de volgende melding:

Het programma outlook2016-kb3118375-fullfile-x64-glb.exe kan niet worden geopend, omdat Microsoft Windows-programma's niet worden ondersteund door OS*X.

Outlook 2016 heb ik tevens op 23 november jl. voor het eerst geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dat op het moment dat je gaat zoeken je een submap van je mail hebt geselecteerd (bijv. Postvak IN), en je dus gaat zoeken in Postvak IN en diens submappen.
Klik eerst eens op de submap Verzonden Items en ga dan weer eens zoeken.

Vind je dan nog niets in Verzonden Items, dan heb ik sterk het idee dat je een verkeerde zoekopdracht geeft. We zouden dan een schermafdruk moeten zien waarin je precies laat zien hoe je zoekt. Bijv. dat je vergeten bent om het zoekcriterium toe te voegen etc.

Tijs.
 
zoeken.jpg
praten we over deze versie op je mac.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan