is 75HZ beschikbaar via mijn Laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickcob111

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
141
Ik vraag mij af. Ik heb een laptop met 2 GPU's erin. Een Intel HD Graphics 530 gecombineerd met een Nvidia GTX 960m.
Nou vraag ik me af. Mijn monitor ondersteund 75HZ en ik gebruik eigenlijk altijd 60. Maar ik kan het in Windows 10 niet aanpassen want daar is het max 60hz, bij nvidia instellingen kan ik het niet vinden, en bij Intel Control Panel staat ook maar maximaal 60hz.

Betekent dit dat mijn HD 530 dit niet ondersteund? En ik dacht dat als ik een monitor aansluit via HDMI dat het altijd verloopt via mijn nvidia kaart.

Bedankt! :)
 
De startposting is onvolledig: Alleen als je nog een (verouderde) CRT monitor hebt (dus zo'n "diepe" met een bol scherm), dan is 75 Mhz (of hoger) zinvol.
Heb je echter een LCD of LED monitor (meest waarschijnlijk) dan is het juist "fout" om een hogere resolutie dan 60 Mhz in te stellen, omdat 60 Mhz bij dergelijke monitoren de (enige) juiste frequentie is. Sterker nog: De kwaliteit gaat doorgaans achteruit als je voor dergelijke monitoren een andere frequentie instelt.

Samenvattend: Het hangt dus van het type monitor af wat de juiste frequentie is. En juist het type/merk monitor heb je niet vermeld... :rolleyes:
PS: Ik ga er hier vanuit dat je bedoelde een externe monitor. Bedoelde je de interne monitor van de laptop, dan zal dat zeker een LCD of LED monitor zijn, en dus is dan 60 Mhz de juiste frequentie.
PS2: Heel goed mogelijk dat je video chip/kaart wel degelijk 75 Mhz ondersteund (bij lagere resoluties dan 4096x2304, zie link van Scrapheap), maar foute/niet-ondersteunde resoluties worden doorgaans verborgen, o.b.v. de door Windows gedetecteerde monitor.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als de interne aansluiting via de NVIDIA optimus oplossing werkt dan kun je geen geforce instellingen gebruiken tenzij je de intel hardware uitschakelt, omdat je nvidia kaart dan standaard werkt VIA de intel chip.

@dnties, er zijn wel degelijk 120 en 144MHz refresh schermen voor TNT (flatscreen). Voornamelijk gebruikt in game monitoren om lage input lag te hebben en voor low interference video apparatuur.
 
@wampier: Bedankt voor de toevoeging.
Wel ga ik er vanuit dat de vragensteller geen game-monitor in de soort die jij beschrijft aan een laptop hangt, dus dat de rest van mijn verhaal hout snijdt bij deze vragensteller. :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Het gaat wel degelijk om een "soort van" game monitor.
De BenQ G2420HD. En ondersteund dus wel 75 hz. Ooit ga ik een 144 hz aanschaffen maar als mijn laptop dat niet ondersteund wordt het al snel een nee :confused:

Ik heb verder ook een gamepc dus die kan het misschien wel aan. Maar toch gek waarom mijn laptop dan geen 75HZ weergaven heeft. want de monitor ondersteund het, en de videokaart zou het ook moeten ondersteunen.
Misschien kan 1920x1080 niet met 75HZ?

Edit: op de resolutie 1280 * 1024 wil die wel 75hz instellen maarja, dat wil natuurlijk niemand
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan