aanpassing in 1 keer op alle pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1970

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
296
Ik heb een website gemaakt met rond de 20 pagina's

Nu is er een aanpassing in het adres in de footer.
Is er een manier om dit in 1 keer aan te passen op alle pagina's of moet ik eerst 1 pagina aanpassen en vervolgens de footer knippen en plakken in alle andere pagina's?

groeten Rob
 
Ik weet niet of Dreamweaver hier een makkelijke mogelijkheid voor heeft. Maar als je met PHP zou werken, dan zou je eenvoudig met behulp van de include-functie de footer,header,menu etc op een enkele pagina kunnen plaatsen, zodat je die eenvoudig kan oproepen en actueel kan houden.

Als je meteen je site goed beheerbaar wilt houden zonder via een beheerpaneel, dan zou Wordpress ook meteen een mooi mogelijkheid zijn. Dan heb je geen statische pagina van vele pagina's groot die lastig te onderhouden is.

Wordpress is eenvoudig te downloaden en te installeren. Het enige wat de hosting nodig heeft is PHP en een MySQL database.
Maar de meeste webhostings voldoen hier wel aan.
 
Laatst bewerkt:
Het valt mij op dat de helpers vaak komen aanzetten met andere (betere) toepassingen dan die waar de vraag over gaat.
Ik ben bijna bang om nog een vraag over Dreamweaver te stellen. Om vervolgens te horen dat ik over moet op Wordpress etc.
Maar daar gaat de vraag niet over. De vraagsteller wil zijn probleem oplossen binnen de gebruikte toepassing: Dreamweaver.

Hoe goed bedoeld de raadgevingen (om over te stappen naar iets anders) ook zijn: daar is de vraagsteller niet mee geholpen, en daar gaat het hier toch om.
Er zijn allerlei redenen om Dreamweaver te gebruiken, en als je eenmaal iets gemaakt hebt is het gewoon het handigste om daarin verder te gaan.
ook als andere toepassingen beter, gemakkelijker, dynamischer en weet ik niet wat allemaal zijn.

Dit gezegd hebbende, Rob1970: ik denk dat je gewoon een sjabloon moet maken in Dreamweaver.
Daarmee verzorg je de opmaak van alle pagina's die op dat sjabloon gebaseerd zijn in een keer.
Gaat dat lukken?

Succces
Ger
 
Ger. Ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben niet bekend met een sjabloon in dreamweaver maar ga er even op Google het eea over opzoeken.

Bedankt voor de tip.

Gr. Rob
 
Ik wil je wel een instructiepagina sturen.
Daar ben je zeker mee geholpen.

Weet alleen niet of dat gebruikelijk is op helpmij.nl en hoe ik hem je dan moet sturen.

Groeten
Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan