WiFi plots instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

VictorJansen

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2010
Berichten
15
Goedenavond!

Ondanks dat hier al wel honderden topics over geschreven zijn vraag ik toch jullie hulp.

Het begon gisterochtend toen mijn persoonlijke laptop plots geen verbinding meer wilde maken met het bedrijfsnetwerk waar ik stage loop. Dit ging tot heden altijd zonder problemen. Ik ben er een flinke poos mee bezig geweest en zelfs met hulp van de interne IT expert lukte het niet. Plots na de middag was internet ineens weer beschikbaar en functioneerde alles zoals het moest. Overigens bleven alle andere apparaten welke met dit netwerk verbonden waren wel gewoon functioneel, dus het zat in mijn laptop.

Eenmaal thuis merkte ik toch op dat het internet slecht was. Trage verbinding en op een gegeven moment zelfs geen verbinding. Vreemde was dat dit goldt voor alle apparaten (Laptop, Xbox, Mobiel). Router even gereset via de settings en dit gaf als resultaat dat het wel weer werkte, maar met om de zoveel minuten gewoon even +-20 sec geen verbinding. Een harde reset (stekker eruit en na 5 minuten er weer in) van de router leek de oplossing. Helaas merk ik vandaag toch weer dat ik om de zoveel minuten de verbinding even niet bereikbaar is op m'n laptop. Vreemde is dat hij veel moeite heeft met inloggen op de Xbox maar eenmaal ingelogd werkt alles wel gewoon. Xbox is overigens een vaste verbinding, maar neem ik wel mee in dit verhaal gezien de verbinding ook slechter is. Testjes op de Xbox leveren niks op en geven aan dat er geen problemen zijn. PC testjes idemdito.

Kort gezegd lijkt het me raar als beide gevallen gerelateerd zijn aan elkaar, maar ik dacht ik noem het maar.

Hebben jullie enig idee hoe het kan dat een internet verbinding plots uit het niets slechter kan worden? Ik heb deze verbinding staan sinds Mei en nooit problemen gehad. Als jullie info nodig hebben plaats ik deze graag!
 
Laatst bewerkt:
Pas volgende tweaks toe welk bijdragen aan het verhogen v/d internetsnelheid en de stabiliteit.

Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\LanmanServer\Parameters]
"autodisconnect"=dword:ffffffff
"EnableOplocks"=dword:00000000
"IRPStackSize"=dword:00000020
"SharingViolationDelay"=dword:00000000
"SharingViolationRetries"=dword:00000000
"Size"=dword:00000003

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargeSystemCache"=dword:00000001



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:networking_tweaks.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → networking_tweaks.regSamenvoegen
 
Windows 10? dan eerst even de nieuwe update proberen voordat je verder gaat.
 
@VictorJansen : zoals jezelf al aangeeft heeft hetgeen je op je stageplek ervaarde geen enkele (0,0 dus) relevantie met hetgeen je thuis ervoer op verschillende devices. In die zin is het onverklaarbaar. Enige dat ik zo 1,2,3 kan verzinnen is dat op meerdere devices een virus of andere ellende is binnengewandeld. Scan allle apparaten eens uitgebreid met je virus / malwarescanner.

Echter, het feit dat ht af en toe wel weer prima functioneerde sluit eigenlijk dat ook weer uit.
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder, update van Windows 10 lijkt geholpen te hebben. Ik kijk het even aan en mocht het toch weer minder worden meld ik me weer hier. Dank voor de reacties in ieder geval!
 
Idd. bijzonder, hetgeen maar weer eens bewijst dat niet alleen "Zijn" wegen ondoorgrondelijk zijn..............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan