Oude telefoonkabel gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billymast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
1
Beste dames en heren,

Ik zit met een probleem. Ik heb net een computer gekocht met Windows 10 maar kan geen verbinding maken met het internet ( kan wel maar is zo weinig qua snelheid dat het geen nut heeft).
Ik keek nog eens goed rond en bij ons thuis hebben we oude telefoon kastjes hangen die overal bedraad zijn door het hele huis. Kan ik met adapters gewoon een internet verbinding krijgen? En hoe snel is die verbinding dan? Wij hebben een goed abonnement qua internet van onze provider en we hebben een goede up tot date router. Kabel leggen is geen optie helaas..

Ik ben erg benieuwd naar de reactie's en hopen dat jullie mij kunnen helpen :confused:
 
Welkom op het Helpmij.nl Forum. De telefoonkabels, zijn deze door de muren gelegd, dan kunnen LAN kabels door de zelfde kanalen heen getrokken worden. Als de telefoonkabels samen 8 draden hebben dan kunnen ze voor Lan worden gebruikt en de telefoon er bij op worden aangesloten volgens de gedetailleerde informatie op deze pagina: http://www.zytrax.com/tech/layer_1/cables/mixed.html Voor het versterken van WiFi signaal kan een repeater worden gebruikt. Anders de optie van homeplug. Lees eerst reviews en vergelijkingen voordat u apparaten zoals deze aanschaft. Succes
 
Los van de eerder genoemde reacties van Puppie en Alfred2 moet ik bekennen dat ik geen tierelier van je vraag snap.
Wat heb je voor provider : kabel / adsl/ glasvezel?

Sorry, maar ik heb zo mijn momenten van vaagheid en dit is er waarschijnlijk zo één van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan