nieuwe processor +-€150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
Beste allemaal,

Battlefield 1 is sinds een tijdje uit en ik vind deze game echt tof! Mijn computer (voornamelijk processor) is niet in staat om dit spel te draaien met speelbare frames als er hevige gevechten zijn.

Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe processor voor mijn huidige systeem zodat ik battlefield 1 op medium settings kan spelen met +-60 fps.

Huidig systeem:
Moederbord : ASRock 870iCafe R2.0
Processor : AMD Phenom II X4 810 @ 2600 MHz
Fysiek Geheugen : 12288 MB DDR3-SDRAM
Harde Schijf : Samsung SSD 840 EVO 500GB ATA Device (500GB)
Videokaart: AMD Radeon R9 280 3gb

Het vervangen van het moederbord doe ik liever niet omdat er op dit moment niet genoeg geld beschikbaar is voor een volledige upgrade.

Nu is mijn vraag; ''Is er een goede processor beschikbaar voor +-€150,- die battlefield kan draaien op medium settings en die past op mijn huidige moederbord? Zo ja, welke raden jullie mij aan?''

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen!

Met vriendelijke groet,
Drioras
 
Ik zou zoveel geld niet uitgeven voor nauwelijks een upgrade. AMD's nieuwe lijn komt waarschijnlijk binnen een paar maanden uit, en zal, net als de huidige intel generatie DDR4 geheugen gebruiken. Je zult dus eigenlijk altijd een nieuw moederbord en geheugen nodig hebben in de toekomst. Om nu geld uit te geven, waar je met een beetje sparen straks ineens een 2x zo snelle processor kan kopen is toch wel zonde van het geld.
 
Volgens cpuworld is de fx 8320 maar 16% sneller dus wat schiet het op..?
Maar daarmee ben je er nog niet...
Volgens de cpu supportlist van betreffend moederbord die mrmusic in bericht 2 linkt,moet je in sommige gevallen de BIOS flashen maar wordt ook sterk aangeraden een andere cpu-koeler * te plaatsen waarvan de fan naar beneden gericht is..
Dan praat je over dit soort koelers..
Dat betekent weer extra kosten...
Ik sluit me aan bij wampier, de te verwachten kosten kun je beter investeren in iets wat significant beter presteert, de nieuwe serie processors dus i.c.m. een nieuw bord en ram.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan