kan niets meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuijpers

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Berichten
225
Hallo ik heb zo zitten te klooien dat ik niets meer kan openen geen programma's en geen internet op mijn desktop computer met windows 7 erop
als ik naar "service' ga krijg ik c:windows\system32\service.msc kan niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden als ik b.v.op CCleaner typ dan krijg ik C:program files\CCleaner\CCleaner.exe kan niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden het enige wat werkt zijn de Documenten. Kunt U mij helpen??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Keer - door het uitvoeren van een systeemherstel - eens terug naar een tijdstip van voor al dat geklooi of zet je meest recente image - uiteraard aangemaakt net voordat je ging klooien - terug.
 
gaat ook niet, krijg het zelfde bericht c:windows\system32\rstrui.exe kan de server niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden [ sorry voor de late reactie ]

de computer reageerde al een tijdje niet, de opstarttijd is 10 minuten, toen ben ik gaan zoeken op internet daar adviseerde men om in de "service "te kijken en wat is uitgeschakeld. Toen ik keek was bijna alles uitgeschakeld ik heb toen nog wat mogelijkheden uitgeschakeld nu weet ik dat je dat niet moet doen, maar dat is te laat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag verplaatst, gezien de inhoud hoort het niet thuis in de hardware sectie.
 
kan niet meer openen

Jackall kunt u mij zeggen waar U het naar verplaatst hebt
 
gast0205 ,nee, ook in de veilige modus lukt het niet krijg het bericht: een onderdeel van de volume Shadow Copy service heeft een onverwachte fout aangetroffen controleer het gebeurtenis logboek van de toepassingen voor meer informatie [ 0x80042302 ] vraag: ik heb een windows 7 cd
kan ik daar iets mee ??? sorry voor het late reactie maar voor iemand heeft gereageerd gaat lange tijd overeen ik zit op mijn laptop en het probleem is mij desktop hopelijk is dat niet erg maar iedereen bedankt voor het reageren
 
externe

ik heb op mijn externe schijf een backup gemaakt
 
Laatst bewerkt:
En da's een back-up van je persoonlijk materiaal / bestanden of da's een volledige schijfkopie ?
 
gast0205 dat moet ik kijken dat weet ik niet meer. als dit volledig is kun je mij uitleggen hoe ik dat terug kan zetten?

gast0205 ik heb er een back up opstaan van 2015 6 mappen 1 veel cijfers 2 adwarecleaner 3 programma files 4 programma data 5 users 6 cd menu 7 windows
auto exe windows bachbe
config.sys systeembestand
9x aula.1028-1031-1033-1036-1040-1041-104202052-3082 tekstdocument
globdata configuratie inst
[ twee tvtjes] instal toepassing
9 instal.res 1028.dll 1031.dll etc toepassing uitbreiding
vc_red cabinet bestand
[twee tvtjes ] vc.red window installer
vc redist bitmap afbeelding

kun je hier iets mee ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kuijpers zei:
Hallo ik heb zo zitten te klooien dat ik niets meer kan openen geen programma's en geen internet op mijn desktop computer met windows 7 erop
Waar heb je precies in zitten rommelen?
Volgens mij is dit het scenario:
Bij msconfig opstartinstellingen veranderd e/o bepaalde opties (Algemeen>selectief opstarten>systeemservices laden) uitgezet?
Dan is het niet vreemd dat er niets meer wilt werken, systeemherstel werkt dan ook niet meer en de shadow copy service ook niet enz.

Doe het volgende:
Windowstoets + r
Typ:
msconfig
Hit de entertoets.
Herstel de fout en herstart.
msconfig.jpg
Of kies de eerste optie (Normaal opstarten).

Systeemconfiguratie is zeker niet iets voor een doorsnee gebruiker, niet aan beginnen als je niet weet waar je mee bezig bent.
Bij services.msc kun je wel bepaalde 3th party software services op handmatig of uitschakelen zetten, maar met de systeem services moet je écht oppassen.
Je moet altijd controleren welke andere onderdelen van die service afhankelijk zijn.
Voorbeeld:
BaseFilteringEngine.jpg

Heb je geen oude pc waarmee je kunt experimenteren? Dat is de juiste manier om te leren wat wél en niét kan.
Ik heb zelf nog een oude experimentele P3 staan met Win XP Pro waar ik onderdelen, die voor mij overbodig waren, uit het besturingssysteem heb gesloopt met een slipstreamprogje, dat ding is bloedsnel.
 
Laatst bewerkt:
Zjegger ik kan ook niet in msconfig geeft dezelfde fout aan als voorgaande

gast0205 nee ik kan niet printen

ik zal proberen om met mijn fototoestel een foto te maken van het scherm en dat dan als bijlage hier op te zetten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
CCF05052016_00000.jpg81,8 KB





CCF05052016_00001.jpg84,1 KB





CCF26032014_00000.jpg82,0 KB





CCF26032014_00000.jpg81,4 KB
gast0205 ik weet niet of u dit kunt zien ? ik heb geen e-mail op deze laptop

gast0205 ik heb nu e-mail op mijn laptop in bijlage probeer ik de foto's naar CCF05052016_00000.jpgCCF05052016_00001.jpgCCF26032014_00000.jpgU te sturen

bedankt Mik Zjegger voor het reageren helaas kan ik niet in msconfig want dan krijg ik het zelfde bericht als voorgaand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gast0205

kunt U de foto's bekijken die ik gestuurd heb? ik heb inmiddels e-mail op mijn laptop met behulp van de Ziggohelpdesk dus zodoende kan ik een bijlage sturen .
 
Herstel (repair) Windows met een installatieschijf of installeer helemaal opnieuw.
Haal belangrijke bestanden eraf met HirensBootCd (Eng), zet in het Bios de bootvolgorde het cd/dvd station als 1e (of kies met een speciale toets (meestal F10 of F11) en kies bij Hirens de windows modus o.i.d.
Doe je belangrijke bestanden back-uppen naar een usb stick of een externe schijf en installeer Win 7 opnieuw.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
In je afbeeldingen is geen materiaal terug te vinden dat erop wijst dat je (een) image(s) hebt gemaakt in het verleden, dit wordt een herinstallatie van je Windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan