problemen nieuwe malwarebytes 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Ik heb de nieuwe malwarebytes 3.0 op 3 toestellen geïnstalleerd.( premium versie )
Op eentje werkt het perfect, op 2 toestellen openen firefox en chrome niet meer, opera werkt wel.
Na verwijderen malwarebytes alles terug ok.
Nog iemand problemen mee ?

23.37 uur : ik ga nu migreren van 2.2.1.1043 naar 3.0, ik denk het je over een paar minuten wel te kunnen laten weten.

[edit om 23.43]

Nou.............. ik ga dus even NIET migreren. Na downloaden van versie 3 en een dubbelklik op de .exe krijg ik nog wel het schermpje met taalkeuze : Nederlands. Als ik dit bevestig dan krijg ik vervolgens :

oeps.jpg

Tot 3x toe opnieuw geprobeerd, ik wacht wel even totdat Mbam de (kennelijke) bugjes heeft opgelost............ ;)

ik wacht (noodgedwongen) dus nog maar even met de migratie naar 3.0.4.1269 :D

Trouwens, als lifetime premium licentiehouder had ik eigenlijk wel een automatische notificatie van Mbam verwacht dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Deze heb ik nog niet ontvangen, dus mogelijk onderkent Mbam dat onder de motorkap in versie 3 nog niet alles 'koosjer' is en worden de vele (miljoenen?) licentiehouders nog niet in kennis gesteld van de nieuwe versie?

[end edit]

Laatst bewerkt:
Gisteren probleemloos verlopen op een pas geïnstalleerde laptop, vandaag goed verlopen op een andere.

584d16d485114-mbam1.jpg

584d16f2797b8-mbam2.jpg

584d1703be0da-mbam3.jpg

584d171b5d21b-mbam4.png

584d17325cf09-mbam5.jpg

584d174a102c8-mbam6.jpg

584d175c0d04b-mbam7.jpg

584d176db082c-mbam8.jpg

584d178405396-mbam9.jpg

584d17a2963d8-mbam10.JPG

Tja, hier is het inmiddels ook gelukt. Oorzaak van de eerdere foutmelding? Mbam 2.x niet verwijderd......!!!!! Het is toch niet meer Anno 2016 dat je een progje eerst moet verwijderen alvorens een nieuwere versie te installeren? De Installer zou toch uit zichzelf een oudere versie moeten detecteren en verwijderen.........., toch ?

oeps.jpg

Krijg bij iedere opstart wel onderstaande melding en da's denk ik een bugje, want ik heb alles al 3 keer op "Aan" gezet en toch blijft bij iedere opstart dit schermpje terugkomen.

oeps.jpg

en ik ben zo te lezen niet de enige met dit probleempje : Klik

Laatst bewerkt:
Op de ene stond de Free versie, op de andere de Premium versie.

Na de installatie van versie 3.0 is de Free versie omgezet naar een Trial van de Premium versie, welke automatisch na 14 dagen komt te vervallen (wordt omgezet naar een Free) of je kan manueel (vervroegd) switchen naar de Free versie:

584d512a13ae2-mbam.JPG

584d5164e958b-mbam3.JPG

584d5141e23d8-mbam2.jpg

en in de Premiumversie krijg jij bij het opstarten niet dat oranje venster (zie bericht 5)? Ik heb bericht 5 trouwens net voorzien van een aanvulling, zie rode klik.
E.e.a. heeft ertoe geleid dat ik versie 3 heel even een paar weken / maandjes links laat liggen, iig. totdat de bugjes eruit zijn. Versie 2.x draait inmiddels weer als een tierelier.

Ik vraag mij daarnaast af of versie 3.x niet gaat conflicteren op vele miljoenen machines. Als je de rode klik uit bericht 5 doorleest, dan staat daar dat Mbam in deze versie ook een volledige virusscanner heeft ingebouwd. Ik weet niet of ik dat wel zo 'leuk' vind........

Dat oranje venster is idd aanwezig bij de Premium.

Misschien gaat het dus om conflicten met reeds op het systeem aanwezige anti-viruspakketten ? ... heb je het gedrag van versie 3.0 gecheckt met uitgeschakelde BitDefender ?

Nog niet, maar omwille van hetgeen ik allemaal op Tweakers las, laat ik vooralsnog fijn de 2.x op mijn systeempje draaien.

als ik versie 3 free installeer heb ik geen probleem, de premium blokkeert om een of andere reden firefox en chrome ....
ook de melding kreeg ik ook, ben ondertussen terug gegaan naar v2 ...
Raar dat ze geen melding voorzien als je al een antivirus draait !

Ik heb ook Chrome en daar geen probleem (m.u.v. genoemde melding)

Laatst bewerkt:
De 3.0 deed hier dan weer niet moeilijk bij FF 50.0.2 (standaardbrowser) en ook bij IE 11 waren er geen problemen.

Ik ga de komende weken eens wat 'speuren' naar de effecten van de nieuwe Mbam in samenhang met eventueel reeds op een systeem aanwezige virusscanner. Ik was (en ben) heel erg tevreden over Mbam 2.x én over mijn huidige virusscanner (Bitdefender) Ik zit derhalve niet echt te 'wachten' op het overnemen van de virusscannertaken door Mbam, althans voorlopig nog niet, maar dat kan zomaar weer veranderen als in 2017 of 2018 Mbam als volwaardige virusscanner wordt meegenomen in de grote antivirusscantests én Mbam daar ook hoog scoort.

Mocht Mbam daar ook hoge ogen gaan scoren, dan ben ik het 'heertje' want ik heb een lifetime premiumlicentie waarvoor ik nooit meer hoef te betalen. Ik zou dan wel héél erg goedkoop een antivirus en antimalware bezitten. ;)

Laatst bewerkt:
idem hier, maar heb als av norton ==> 39.99 voor 10 toestellen is ook de grote kost niet.

Heb gisteren nog even getest (3.x er nog maar een keer opgezet), maar dat irritante schermpje bij het opstarten van Windows (met die lagenmelding) blijft bij iedere opstart oppuppen. Mbam heeft dit 'bugje' er kennelijk nog niet uit kunnen of willen halen. Dus weer terug naar 2.x

nu is er een nieuwe versie : https://forums.malwarebytes.com/topic/192529-malwarebytes-305-patch-release-now-available/

wat betreft combinatie met andere av-progs schrijven ze ==> So in summary, our recommendations are:

If you would prefer to use only one security product, choose Malwarebytes 3.0 Premium. Based on our testing, Malwarebytes 3.0 alone provides excellent protection against today’s threat landscape.
If you would prefer to pay for only one security product, choose Malwarebytes 3.0 Premium and add a free traditional antivirus like Windows Defender (pre-installed for free in Windows 8 and 10). Malwarebytes installs alongside Windows Defender by default, so this is the default configuration in Windows 8 and 10.
If you would prefer to pay for two security products, by all means feel free to do so. Malwarebytes is compatible with all major security products on the market.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan