Laptop wel wifi verbinding - geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
133
Goedemorgen,

mijn laptop gaat sinds een tijdje het internet niet meer op. Er is wel een verbinding met wi-fi.

Via internetbrowser lukt het niet en ook via chrome is het niet mogelijk.

Is er een scan op mijn pc te doen om te kijken of er een programma op staat dat een juiste verbinding misschien onmogelijk maakt?

Hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

D. Antonisse
 
Je typt je bericht hier middels een andere machine of een smartphone neem ik aan?

1. Heb je je virusscanner als een naar de gehele harde schijf laten kijken?

2. Ken je het progje Mbam? Doe daar eens een volledige systeemscan mee. Download in installeer de gratis versie : klik

3. ik weet niet of je Office Outlook op de machine hebt staan, maar zo ja, kun je ook geen mail meer versturen (ontvangen) met Office Outlook?
 
Laatst bewerkt:
Re

Goedemorgen,

dank u voor uw reactie!
Het bericht is via een andere machine verzonden inderdaad.

1. zal ik gaan uitvoeren.

2. lijkt me prima, kan het downloaden via een andere computer? En dan bijvoorbeeld opstarten via usb o.i.d.?

3. Outlook staat er op, ik gebruik dit echter niet voor mijn mail.

Ik ga vanavond e.e.a. proberen.

Vr.gr.,
D. Antonisse
 
Gewoon downloaden, naar usb stick kopïeren, dan overzetten naar de probleemmachine en installeren. Enigste nadeel is dat de malwaredatabase niet geupdate kan worden omdat er geen verbinding is. Is er een mogelijkheid tot bekabelde verbinding op de probleemmachine?

Reden dat ik Outlook opperde was het feit om te zien of er mogelijk een browser gerelateerd probleem is en geen wifi probleem. Als je met Outlook kunt mailen dan is er dus niets mis met de wifi verbinding, maar is er 'iets' anders aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Re

Ik ga dit proberen.

Bekabeld zou misschien nog kunnen lukken met een lange netwerkkabel naar de router.

Verbinding lijkt echter draadloos al goed.
Zou het nog kunnen helpen?

Hartelijk dank!

Vr.gr.,

D. A
 
Je zal bij het door jou geconstateerde probleem moeten gaan elimineren en dat kan op diverse manieren. Als je dus middels wifi wel Outlook Office mail kunt versturen en ontvangen, dan is de draadloze wifi adapter dus niet kapot / overstuur of whatever. Dan is er (mogelijk) een browser gerelateerd probleem.
Dat kun je vervolgens weer 'simpel' vaststellen door de browser te resetten naar de begininstellingen, of simpelweg de browser te verwijderen van je machine (configuratiescherm, programma's en onderdelen). Wil je browser daarna opnieuw installeren, dan is het wel een beetje makkelijk als er bedraad wel verbinding is, want anders wordt het opnieuw downloaden van de browser wat lastiger.
 
Re

Dank u.

De router is wel in orde, anders deden andere machines het ook niet.
De browser de-installeren en er opnieuw op zetten lijkt me een mogelijkheid.

Ik zal eerst de door u voorgestelde scans proberen.

Heel erg bedankt alvast!

Vr.gr.,

D. A
 
Ik bedoelde eigenlijk niet zozeer de router (die defect zou kunnen zijn) maar meer de in de laptop zittende netwerkkaart (chip).

Daarnaast, als Win10 op de machine staat, geldt het probleem dan ook als je Edge opent?
 
Re2

Nog even over de browsers:

ik kan mij zo niet herinneren dat ik explorer en chrome onder onderdelen zag staan.
Weet u nog hoe dat kan?
Volgens mij staan ze bij mij niet expliciet in de lijst.

Vr.gr.,

D. A
 
Explorer kan wel kloppen, die staat niet in dat programma scherm, Google Chrome moet er wel staan.

chrome.jpg
 
Re4

Dank u zeer tot zover!

Ik ga vanavond e.e.a. proberen.

Een fijne dag toegewenst!

Vr.gr.,
D. A
 
Re4

Goedemorgen,

helaas werkte Malwarebytes niet. De laptop gaat nog steeds het internet niet op.

Welke stappen kan ik nu het beste gaan volgen?

Vr.gr.,
D. Antonisse
 
Bericht 2, optie 3, als je daarop antwoordt, dan weten we al weer meer.
 
Re

Dank u.

Volgens mij had ik die optie al beantwoord. Ik gebruik outlook niet voor het mailen. Ik had ook al geen verbindingen met internet mail aangebracht.

Vr.gr.,

D. A
 
Re

Ik denk er aan om Windows 7 opnieuw te installeren.


Als ik zeker wil weten dat ik al mijn belangrijke files en foto's bewaard heb op een andere schijf welke backup mogelijkheid raad u mij dan aan?
Ik heb mijn spullen helaas wat verspreid opgeslagen.
Ik zou graag alles goed backuppen en dan W7 opnieuw er op zetten.

Waarschijnlijk is het probleem dan wel opgelost.

Als ik nu de bewaarde gebackupte files weer wil inkijken hoe doe ik dit dan het beste?

Bedankt!

Vr.gr.,
D. A
 
Eerst even terug naar je verbinding. Wat weerhoudt je ervan om even in Outlook te kiezen voor het toevoegen van een accountje en daar een willekeurig Microsoft of Gmail accountje toe te voegen? Dan weten we iig al wat meer.

Wat backups betreft : ik heb er voor gekozen om het 'simpel' te houden. Al mijn eigen bestanden, muziek, foto's, documenten, video's, Excelbestanden etc. etc. staan allemaal in de map C:\mijn naam\mijn documenten.

Ik kopieer simpelweg de gehele map mijn documenten 1x per 14 dagen naar een externe harddisk. Dan komen er ook nog andere mappen mee, maar dat maakt niet uit. Als ik ooit moet recoveren, dan plaats ik de muziek bestanden, foto's etc. etc. (hiervoor genoemd) vanuit die map terug.
 
Goedenavond,

mijn office programma's werken nu niet goed meer helaas. Is er nog een andere mogelijkheid?

Wat mij betreft wordt de laptop weer in fabrieksstand gezet. Volgens mij zaten er geen dvd's bij met Windows, het is een XP machine van oorsprong.
Als ik het internet op wil krijg ik this page can't be displayed.

Stel dat dit al de netwerkkaart is o.i.d., kan ik dit eenvoudig testen? Verbinding met router is wel gewoon in stand.

Groet,
David Antonisse
 
Door te checken of er uitroeptekens en of cirkels met kruizen erin staan bij aparaatbeheer voor de netwerkkaart. Zo ja, dan de netwerkkaart in apparaatbeheer verwijderen en de machine opnieuw opstarten. De kaart wordt gedtecteerd en de software zal worden geïnstalleerd. Dan maar duimen. Zo nee, dan is er niks mis met de netwerkkaart.
 
Dank u voor de tip!

Mijn laptop is ingedeeld in twee partities. Op C staat de huidige windows installatie. De D schijf is leeg. Ik heb de Window7 bestanden op een usb stick staan.
Ik zou graag de computer weer als 'af fabriek' hebben en hoop dat internet e.d. dan ook weer goed werken.

Kan ik nu W7 op partitie D installeren en dan vervolgens de C schijf formatteren? Ik wil eigenlijk van alle oude bestanden af, in de hoop dat dan ook niets meer in de weg zit het internet op te gaan.
De pc was van oorsprong met XP. Het is een Acer 7720 ZG. De fabrieksbestanden staan er niet meer op.

Dank u alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan