Scannen met Mac Os

Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
460
Hallo,

Ik heb een draadloze printer gekocht canon Mp 6850 maar ik krijg met geen mogelijkheid een scan naar mijn computer Mac. Hoe moet ik dat doen. Wordt van de gebruiksaanwijzing niet veel wijzer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant van de printer (Canon)

of zou even kijken of alle instellingen en kabels wel op de juiste manier zijn aangesloten en de software juist geïnstalleerd is.

meestal is het maken van een scan het volgende: papier op de scanplaat leggen, klep dicht doen en de scan knop te gebruiken (die meestal op de printer zit) en dan komt de scan op de pc.
op school hebben we dat als en scan gedaan wordt deze naar de schoolmail gestuurd wordt, zou misschien ook nog kunnen dat u een account moet instellen waar u de gescande documenten naar toe mailt of stuurt of dat het via google drive gaat

Hoop dat er iets meer duidelijkheid is en anders hoor ik het wel
met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal het nog eens nakijken. Bij mijn vorige printer ging dat ook zo. Heb geen contact opgenomen net Canon. Weet niet of ze een helpdesk hebben. Zal dat ook eens kijken
 
Hallo,

niet dat ik heel veel verstand heb van de printers maar toch grotendeels ermee overweg kan zal ik even onder elkaar zetten wat de problemen kunnen zijn
1) niet goed aangesloten
2) niet goed geconfigureerd
3) geen account aangemaakt (hoeft niet bij elke printer kan ook zijn dat deze aan de pc verbonden is d.m.v een kabel en dan is het niet altijd nodig om een account te maken)
4) de printer werkt via WIFI en die is nog niet ingesteld op de printer (alleen als dit van toepassing is en altijd op een draadloze printer van toepassing)

Heeft u ook al de canon app geprobeerd, Misschien dat u deze app nodig heeft om instellingen van de printer te doen of iets dergelijks

mocht dit alles niet het probleem zijn of mocht u er niet uitkomen kunt u altijd op werkdagen van 09:00 tot 17:00 bellen met de ondersteuningsafdeling van canon Meer informatie vindt u op de volgende site: http://www.canon.nl/support/consumer_products/contact_support/

Met vriendelijke groet,


P.S. hoop dat u er op deze manier wel uit komen kan wat de oorzaak is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vrijwel elke scanner werkt samen met het programma Fotolader, wat standaard op je Mac staat. Meestal zonder verdere installatie, anders wordt de software over het algemeen vanzelf geïnstalleerd. In een zeldzaam geval moet je vooraf een driver installeren voordat Fotolader werkt.

Tot zover de theorie. Vrijwel zeker hoef je alleen maar Fotolader te openen en gaat de rest vanzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan