Kwalitatieve bluetooth dongle gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar een kwalitatieve Bluetooth-dongle voor mijn PC. Ik heb een draadloze Hi-Fi hoofdtelefoon die ik wil verbinden.
Ik heb al twee dongles gehad, maar telkens van die half gare: slechte verbinding, vage half gratis/half betaald software erbij, enz.
Ik zoek gewoon een goede. Liefst wil ik hem in een usb poort aan de achterkant van mijn PC stoppen, zodat de twee poorten
aan de voorkant vrij blijven. Hebben jullie misschien suggesties?

Groet,
Anton
 
Bluetooth heeft een kort bereik. Als je de achterste USB poort wil gebruiken, zou ik een USB verlenging nemen.

Welke bluetooth versie is vereist?

Er zijn volgens mij maar 2 makers van bluetooth chipsets waar je uit kan kiezen. broadcom en qualcom (CSR). De broadcom chipset wordt veruit het beste ondersteund voor windows 10. De Trust bluetooth 4 adapter is volgens mij de goedkoopste met een broadcom chip (aangenomen dat je vorige dongles andere chipset zijn)
 
De afstand tussen de achterste usb-poort en de hoofdtelefoon is minder dan 10m dus het zou wel moeten lukken.
Graag de meest courante versie, ik dacht 4.1. In ieder geval met aptx en andere audio protocollen. Dit komt volgens mij bij broadcom vandaan.
Met CSR heb ik vervelende ervaringen. Dan maar broadcom proberen. Mag ook nog wel usb 3.0 zijn, als dat van belang is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan