extra geheugen = sneller??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Mijn zoon heeft een moederbord met een vaste chip, zie hier
Hij heeft deze van iemand gekregen en het werkte goed dus nooit naar gekeken, ik had er nog nooit van gehoord een moederbord met vaste Intel processor.

Er zit nu 4Gb in en draait op Win10 32 bit.

Hij gebruikt een programma om muziek mee te maken genaamd Ableton, dit doet ie samen met een Novation Launchpad pro.
Deze software loopt eigen net niet helemaal soepel.

Dus ik dacht er een snellere processor op te zetten maar dat gaat dus niet.
Maakt het veel verschil als ik er nu 8Gb insteek en dan op Win 10 64 bit laat draaien?

Verder voor al zijn anderen bezigheden is het een prima PC. Op papier voldoet ie ook wel aan de eisen gesteld door Ableton maar als ik het op mijn eigen PC gebruik loopt het allemaal veel soepeler.

Dus mijn vraag is of het veel bijdraagt als ik er 8Gb icm Win10 opzet.

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie
 
Van meer geheugen wordt het niet sneller, met name omdat deze software volgens de minimale systeem-eisen een 2 Ghz processor vereist en die J9100 op dat bord heeft dat net aan...
Ik zou er dus niet aan beginnen maar uitkijken naar een bord met een betere, snellere processor.
 
Volgens de software specs is het onwaarschijnlijk dat meer geheugen je wat oplevert. De chip is eigenlijk een ATOM chip van intel en die zijn nu eenmaal niet te vergelijken met "echte" PC processoren
 
Oké, dank je wel voor jullie reacties. Dat wordt dus nog even door sparen voor een nieuw moederbord of misschien nog beter een complete nieuwe pc.
 
Er zit nu 4Gb in en draait op Win10 32 bit.
Dat is sowieso de max., een 32 bit os kan niet meer adresseren.

Bij de nieuwe dan opletten dat er een 64bit mee wordt geleverd, meestal wel maar toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan