geen wifi of geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Mijn probleem lijkt op vele andere beschreven problemen maar het juiste antwoord heb ik niet kunnen vinden, vandaar toch maar een nieuwe vraag gesteld.

Een bijna dagelijkse klacht van de kinderen: de wifi doet het niet! Ik vraag dan altijd, doet de wifi het niet of is er geen internet? Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen. Maar ik heb wel het idee dat het ook met elkaar te maken heeft.

Terwijl ik dit aan het typen ben zie ik een geel uitroepteken in het wifisymbool. Er is geen internetverbinding maar het wifisignaal is uitstekend. Betekent dit dat de provider op dit moment geen internet levert (er komt dus geen internet uit de kabel in de straat het huis binnen?) of komt er wel een internetsignaal binnen maar wordt dat door iets anders verstoord? (Intussen heb ik weer internet, het heeft zichzelf dus hersteld).

Ik heb internet via de kabel van Zeelandnet (als één van de beste getest). Het signaal komt binnen op een Cisco EPC3212 modem van de provider en van daaruit gaat het signaal naar mijn Sitecom X4 N300 router. Vanaf deze router gaat een vaste kabel naar een tweede router (Wireless-N).

Via het programma inSSIDer 2.1 zie ik de volgende routers in de buurt:

inSSIDer.jpg

De rood omlijnde routers zijn van mij. Alle routers zitten op 2.4 GHz (5 GHz wordt niet gebruikt). Mijn router is alleen geschikt voor 2.4 GHz.

Mijn vraag is wat de oorzaak is van de regelmatige verstoring van het internetsignaal? Wat kan ik doen om dit te verbeteren?
 
Heb iets gelezen dat het door een Windows 10 update komt van 5 december, ik zelf heb ziggo en door die update ook geen internet zowel kabel als WiFi niet.
 
Ik heb het op allerlei apparaten: windows 10, windows 7, IOS.
Ook bekabeld zijn er regelmatig internetstoringen.
 
Inderdaad zijn er specifieke problemen in Windows 10, maar omdat het draadloze probleem ook bij andere apparaten optreedt lijkt het me het meest logisch dat je probleem bij je Sitecom draadloze router ligt.

Herstart die router eens als het probleem weer optreedt en maak verbinding vanaf een niet-Windows 10 pc/laptop/tablet zodra de router weer helemaal is opgestart. Werkt het dan, dan ook Windows 10 computers verbinden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook wel benieuwd hoe alles precies op elkaar aangesloten is en ingesteld
 
Dit is de situatie zoals ik deze al een aantal jaren gebruik, en eigenlijk zonder problemen.

situatie.jpg

@mrmusic Naar welke instellingen ben je benieuwd?

Het vaak uitvallen van het internet is van de laatste maanden en de laatste weken heel erg vaak. De problemen doen zich ook voor op de bekabelde apparaten.

Het van de stroom halen (resetten) van modem en router is bijna dagelijks werk. Als het een Windows 10 probleem is dan zal dit steeds maar tijdelijk helpen (zolang ik Windows 10 gebruik en dat probleem niet wordt opgelost).

Kan het te maken met drukte op de (dezelfde) kanalen die in de buurt door de verschillende routers worden gebruikt. Als dat het probleem is, wat gebeurt er dan precies? Ik wil graag snappen wat er dan technisch aan de hand is.

Ik heb het probleem ook gemeld bij de provider en gevraagd of zij (op afstand) kunnen zien of er iets aan het modem mankeert.

Groeten,
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan