Word corrigeert formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

ik probeer het papierformaat naar 15,0 cm x 21,2 cm te wijzigen, dus net iets groter dan A5 (voor drukbestand).

Word corrigeert steeds automatisch naar A5, dus 14,8 cm x 21 cm.

Hoe dit op te lossen?

Dank.
 
Hallo Peter. Probeer bij je printer instellingen te schalen. Weet niet of dat werkt. Is dat in % procenten o.i.d.
 
Snap ik niet. Word moet documenten in elk formaat aankunnen metd e optie 'aangepast formaat'?
 
Als ik de afmetingen aanpas geeft Word in de keuzelijst weliswaar A5 aan, maar de feitelijke afmetingen zijn wel degelijk 15 x 21,2 cm. Dus ik zie het probleem niet zo. Uiteraard kan ik het niet goed uittesten omdat ik geen printer heb die dat specifieke formaat aankan.
 
Als dat zo is is het geen probleem.

Het geeft inderdaad steeds A5 aan, maar als het werkelijke formaat anders is zou ik tevreden zijn. Jij denkt dus dat het OK is?
 
Even wat anders: hoe kun je het best een tekstvak of een afbeelding centreren?
 
(mogelijk) afhankelijk van de Officeversie (ik heb momenteel alleen 2016 / 365 draaien) rechtse muisklik op de Afb., tekstterugloop, meer indelingsopties, kies een optie: bijv. contour, daarna positie, uitlijning, centrum.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ook, daarom begon ik de "muisklikroute" ook met een rechtse klik op de Afb. (of tekstvak). Je hebt vast nog niet de muisklikjes gevolgd? Volg de stappen en je zal zien dat het 'goed' komt.

Enne, ook een tekstvak laat zich behandelen / bewerken als een Afbeelding, want een tekstvak is voor Word ook een Afb.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan