Dubbele invoer adressenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

neilvv

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2015
Berichten
47
Onderste code heb ik uit het sjabloon (updated:Contacts, zie bijlage) van Microsoft gehaald om dit in mijn eigen adressenbestand te gebruiken.


Code:
=IIf(DCount("*";"[Contacts Extended]";"[ID]<>" & Nz([ID];0) & " And [Contact Name] = '" & Replace(Nz([Contact Name]);"'";"''") & "'")>0;"Possible Duplicate";"")


Nu heb ik deze code aangepast om ook dit te kunnen gebruiken met een telefoonnummer.
In mijn database heb ik 3 telefoonnummers per contact ( Customer Phone, Customer Phone2, Customer Phone3)

Hoe kan ik onderste onderstaande code zo aanpassen dat er bij het ingeven van een telefoonnummer altijd gekeken wordt naar alle drie de telefoonummers, of deze voorkomt in de database zodat de melding zichtbaar wordt.
en indien mogelijk om welk ID het dan gaat.


Code:
=IIf(DCount("*";"[ICS_Customer_Extended]";"[CustomerID]<>" & Nz([CustomerID];0) & " And [Customer Phone] = '" & Replace(Nz([ICS_Customer.Customer Phone]);"'";"''") & "'")>0;"Dit telefoonnummer lijkt al te bestaan!";"")

Ik hoop dat het duidelijk is

Alvast bedankt


Bekijk bijlage Database12.zip
 
Aan je voorbeeldje hebben we niet zoveel, want de tabellen zijn leeg.... Dus hoe moet je dan testen of een formule werkt of niet?
 
Graag zou ik willen dat wanneer er een telefoonnummer wordt ingegeven er in alle telefoonvelden gekeken wordt of deze al bij een ander contactpersoon is gebruikt waarna een melding verschijnt waar ook het ID in komt te staan van die bewust contactpersoon.
Nu werkt het alleen maar in 1 enkel telefoonveld zal je in het voorbeeld kunt zien.

ICS Debiteuren_2.jpg

ICS Debiteuren_3.jpg
 
Ik heb even gekeken, maar, wat een chaos aan functies.... Duidelijk niet één van mijn databases :). Ik probeer iets fatsoenlijks van te maken, maar dat kost wat meer tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan