Oude computer aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2016
Berichten
6
Hallo allemaal,

Voor een vriendin van mijn moeder zou ik foto's van haar oude computer af halen.
Helaas heeft zij niet alle kabels meer die er bij horen en heb ik het idee dat ik wat mis
Het gaat om een oude packard bell computer die nog op windows 98 draait, foto met meer informatie hieronder.
IMG_20161213_214128175.jpg
Nou hoop ik dat iemand op dit forum mij kan vertellen wat ik allemaal moet aansluiten om deze computer überhaupt aan te krijgen.
zie foto's voor de achterkant van de computer en de dingen die ik wel zelf heb aangesloten:
IMG_20161213_220317152.jpgIMG_20161213_220326230.jpgIMG_20161213_221134935.jpg

Wat ik me vooral afvraag is of het de bedoeling is dat ik 2 'powerkabels' aansluit aangezien er 2 aansluitingen voor zijn (mannetje en vrouwtje) en ik kan ook geen power ON/OFF button vinden op de computer

Verder heb ik nog deze kabels erbij gekregen, maar die lijken me niet echt verder te helpen
IMG_20161213_220758430.jpgIMG_20161213_220824364.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ps. Ik hoop dat ik dit topic goed geplaatst heb :\
 
Welkom bij de Helpmij.

Wat de power betreft: Eén er is voor een wat oudere VGA monitor die geen eigen 220 voedingskabel heeft, foto / kabel 5.
Foto 6 : printerkabel (usb male en female)

Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat je mist: ik zie een gevulde muis aansluiting, een gevulde toetsenbordaansluiting en een gevulde monitoraansluiting (tenzij je ook nog internet en geluid erbij wil hebben) dan zal je nog een ethernetkabel en geluidskabeltjes erbij moeten slepen.

Enne, genieten zo'n oude kast met nog parallelle en seriële poorten.......... en vermoedelijk ook nog een heerlijke Floppydrive...... ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Is het misschien mogelijk dat hij pas aan gaat als de oude monitor is aangesloten?
Ik heb nu een wat nieuwere monitor aangesloten met een eigen power cable

Ik heb inderdaad; muis, toetsenbord, beeldscherm aangesloten. Ik hoef alleen wat foto's eraf te plukken dus ik heb geen geluid of internet nodig.

Misschien is de computer wel gewoon niet meer te redden...

Als iemand nog een idee heeft ik hoor het graag
 
Zit er niet ergens aan de voorzijde of zo een 'klepje / luikje' wat je in -of weg kunt duwen?

Enne, mocht de computer echt niet meer willen en bij de eigenaresse bestaat het vermoeden dat de hdd niet kapot was én de foto's zijn dierbaar / waardevol, dan zou je de IDE hdd eruit kunnen slopen en die in een externe behuizing kunnen plaatsen, Klik
om 'm vervolgens op elke moderne computer 'uit' te kunnen lezen.

Dat linkje / fotootje van die externe behuizing is maar een voorbeeldje, misschien zijn ze er al voor een paar euro, ik heb er verder niet naar gezocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan geen klepje of luikje vinden, het enige klepje wat ik zie is denk ik voor een floppy disk
Ik heb nog wel een verstopte USB poort gevonden aan de zijkant
IMG_20161213_224132153.jpgIMG_20161213_224149788.jpg

zo'n externe behuizing had ik inderdaad ook bedacht, zou ik inderdaad ook kunnen proberen.
Ik wist niet dat die zo goedkoop konden zijn bedankt voor de link!
 
Ik zie (imho) toch heel duidelijk een Powerbutton. Die ovale wat grotere button, boven de 2 verticaal boven elkaar geplaatste lampjes op foto 1.

Op de marktplaats een tientje (als de verkoper in je buurt zou wonen) : Klik
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik al een aantal keer wanhopig op gedrukt natuurlijk,
ik bedoel meer zo'n powerschakelaar met een | en 0 erop die er vaak op zit
 
Op een aantal van dit soort oude kasten wilde die nog wel eens naast / onder de 220v aansluiting zitten (aan de achterzijde dus), maar daar zie ik idd. ook niets. Ik kan alleen dat paars / lila-achtige ding niet goed inschatten op de foto's - die tussen de 220v en monitorvoedingaansluiting, dat gedeelte van de foto is wat wazig.

Misschien is de voeding overleden? Er gebeurt helemaal niets als je die knop indrukt?.
 
Laatst bewerkt:
Er gebeurt letterlijk niets als je de knop indrukt inderdaad, ik kan me voorstellen dat de voeding er inderdaad mee op is gehouden.
Ik ga hem van de week wel een keer open schroeven, om de harde schijf eruit te halen.. ik denk dat dat de enige optie is.

In ieder geval bedankt voor alle hulp, weer wat dingetjes geleerd over dit oude bakbeest!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan