Toetsenbord & muis vallen uit na x minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulvdl

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
9
Hallo,

Ik heb sinds een week of 2 een apart probleem. Laat ik voorop stellen dat ik vrij handig & vlot in het gebruik van computers, maar bij het opkomen van (hardware technische) problemen een leek ben. Sinds kort heb ik het probleem dat ik na verloop van tijd niets meer met mijn muis & keyboard kan doen. Soms is het na 15 minuten, soms na anderhalf uur, maar dat het gaat gebeuren staat vast. Op het moment dat dit gebeurt kan ik niets meer ondernemen; ctrl alt del werkt vanzelfsprekend niet, ook het opnieuw inpluggen van de muis en keyboard wilt niet baten (ook niet in andere ingangen aan de voorkant van de computer). Op dat moment zit er niets anders op dan de computer adhv de reset knop opnieuw op te starten. Op dat moment werkt hij weer naar behoren, tot het weer gebeurt.

De computer blijft als dit gebeurt wel gewoon werken; filmpjes blijven bv afspelen of een spel blijft draaien. Het is dus geen alles omvattende vastloper.

Ik heb een muis & keyboard met USB aansluiting, en heb sinds een maand of 2 nog een nieuw keyboard. Daarnaast zijn ze allebei tegelijk ermee gestopt, dus ik ga er vanuit dat het niet aan de apparaten kan liggen. Ik heb zowel de USB aansluitingen aan de achterkant als de voorkant van de computer geprobeerd, en aan beide kanten lopen ze vast. Ik weet niet of dit van belang is maar ik probeer zoveel mogelijk informatie te verstrekken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit vervelende probleem zou kunnen oplossen?
Bedankt voor uw aandacht en moeite alvast!

Met vriendelijke groet,

Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan