Plotseling werkt draadloze muis en toetsenbord gebrekkig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een MSI Draadloze MUIS + TOETSENBORD, dat tot nu toe altijd uitstekend werkte.

Tot in er een andere computer aan zette, met slechts USB-poorten versie 2.

Nu reageert het toetsenbord slecht (alleen als ik langzaam typ kan hij het bijhouden), en de muis werkt ook gebrekkig.

Het haperen en gebrekkig werken is meestal in eerste instantie over als ik de "Zender" in een andere USB-poort zet. Maar na enige tijd heb ik weer dezelfde ellende.

Eerder werkte dit Draadloze "stel" op een computer waar een USB-poort versie 3 op zat, en daar werkte het "stel" perfect.

Is hier wat aan te doen?

Met vriendelijk groet
Dukkel
 
Hernieuwd probleem met draadloze muis en toetsenbord

Hallo Allemaal,

Ik heb een hernieuwd en vervelend probleempje met mijn draadloze muis en toetsenbord.

Inmiddels heb ik zowel de muis als het toetsenbord weer wel weer aan de gang gekregen, maar problematisch blijft dit probleem.

Tijdelijke Oplossing:

Ik ben naar Apparaatbeheer gegaan, vond daar geen vreemde uitroepteken o.i.d.

Toen naar Muis en andere Aanwijsapparaten

Vervolgens op Tapblad Beeld, heb ik Verborgen apparaten weergeven aangezet

En al de Verborgen apparaten (de grijsgekleurde apparaten) verwijderd.

En toen deden zowel de draadloze Muis en het draadloze Toetsenbord het weer.

Er zitten dus duidelijk EERDER gebruikte verbindingen in de weg, waardoor SOMS mijn draadloze muis en toetsenbord niet kunnen werken.

Vroeger had ik een programmaatje dat in 1 klap alle verborgen apparaten kon verwijderen, maar dat ben ik kwijt geraakt in de loop der tijd.

Weet iemand van jullie misschien waar zo'n dergelijk programmaatje te downloaden is, of misschien weten jullie wel een definitieve oplossing

voor dit probleempje

Met vriendelijke groeten
Dukkel
 
Niet dat ik vermoed dat het een oplossing is voor je probleem, maar mogelijk kan deze tool waar je het over had (grafische variant heet "Device Cleanup Tool V0.5" en de niet-grafische variant heet "Device Cleanup Cmd V0.4".
Gaat overigens niet over verborgen apparaten (verborgen apparaten kunnen gewoon hun werk doen) maar (en misschien bedoelde je dat ook) niet-aangesloten apparaten (zoals schijfstations/"Standaardvolumes" van memory-sticks die niet (meer) aan je pc/laptop hangen, printers die fysiek niet (meer) hangen aan je pc/laptop etc.)

Ander methodes/tools worden hier omschreven (overigens ook de Device Cleanup tools uit de eerste paragraaf).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hangt deze vraag een beetje samen met deze topic?
 
Hallo Jackall

Ja dat klopt, schreef ik toch ook in mijn bericht
Maar hetzelfde probleem doet zich weer voor.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Niet dat ik vermoed dat het een oplossing is voor je probleem, maar mogelijk kan deze tool waar je het over had (grafische variant heet "Device Cleanup Tool V0.5" en de niet-grafische variant heet "Device Cleanup Cmd V0.4".
Gaat overigens niet over verborgen apparaten (verborgen apparaten kunnen gewoon hun werk doen) maar (en misschien bedoelde je dat ook) niet-aangesloten apparaten (zoals schijfstations/"Standaardvolumes" van memory-sticks die niet (meer) aan je pc/laptop hangen, printers die fysiek niet (meer) hangen aan je pc/laptop etc.)

Ander methodes/tools worden hier omschreven (overigens ook de Device Cleanup tools uit de eerste paragraaf).

Tijs.

Hallo Tijs
Ja, zo'n dergelijk programma bedoelde ik.
Het enige nadeel van dit programma is: dat je alleen maar 1 onderdeel of alle onderdelen kunt selecteren.
Het het alle onderdelen geselecteerd, en afgevoerd.
Maar de muis en het toetsenbord werken weer, zij het vertraagd (de computer moet toevalig met niets anders bezig zijn, programma installeren of klaarzetten)
Dus ik ben bang dat er nog wel iets aan mankeert, maar we zoeken verder.

Dus hartelijk bedankt Tijs.
Met vriendelijke groet
Jan
 
Hallo Tijs,

De werking van de draadloze muis en toetsenbord was wel iets beter na het weghalen van de Niet verbonden Apparaten d.m.v. DeviceCleanup, maar het beste resultaat gaf (bleek) na het draaien van Tweaking.com - Windows Repair
Bovengenoemd programma blijk dus toch iets te hebben gevonden en rechtgezet. Ik heb nog ik het logbestand gekeken maar ik kan niet ontdekken, wat precies de oorzaak van de storing is geweest.
Nu werkt de muis ook terwijl er een ander programma "aan het werk" is, zoals nu dat dit bericht geschreven wordt.

Misschien kun je anderen met deze wijsheid helpen.
Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jackall

Ja dat klopt, schreef ik toch ook in mijn bericht
Maar hetzelfde probleem doet zich weer voor.

Met vriendelijke groet
Dukkel

Dan begrijp ik niet waarom je dan nu om hetzelfde voor de 3e keer hetzelfde topic start.
Ga deze 2 nu samenvoegen.
De andere had ik in december al gesloten.
 
Laatst bewerkt:
@jackall: Zet dan ajb ook meteen deze vraag als opgelost, want dat heeft Dukkel nog niet gedaan, ook al is het probleem nu opgelost (zie posting #11).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan