Geen beeld meer na update windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skipmeister

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
51
Goedemorgen,

Allereerst heb ik geen idee of ik de vraag in het juiste subforum plaats.

Mijn probleem.

Ik heb gisteravond een Windows update uitgevoerd en de computer tijdens deze update met rust gelaten. Toen ik terugkwam zag ik dat het scherm van mijn laptop donkergrijs was. Ik dacht dat de laptop in slaapstand was gesprongen maar helaas. Na wat schuiven met de muis en drukken op wat toetsen gebeurde er alsnog niets.

Nu blijkt dus dat ik sinds de update geen beeld mee heb op het scherm van mijn laptop. Sluit ik een HDMI kabel of VGA kabel aan dan heb ik op het externe scherm gewoon beeld.
Ik heb al nieuwe drivers voor beide videokaarten geïnstalleerd (Intell HD graphics 4000 en een NVidea GeForce GT 740) maar ook dit mag niet baten.

Ik heb nu geen idee meer wat ik hier aan kan doen. Dus mijn hoop is nu op jullie gevestigd. Zoals al eerder aangegeven is de laptop fysiek met rust gelaten tijdens en na de update. Ik geloof dus niet dat er een kabeltje kapot is.

Ik draai Windows 8.1 64-bit op een Asus R505C

Hopelijk heeft 1 van jullie een oplossing voor mijn probleem.

Met vriendelijke groet,
 
Aangezien je op het externe scherm wel beeld hebt, zou je kunnen beginnen met het verwijderen van die laatst binnengekomen update(s) en dan kijken wat er gebeurt.
 
Excuses voor de late reactie.

Ik heb de laatste update verwijderd en toen zag ik tijdens het opstarten heel even het Asus logo in beeld verschijnen. Helaas heeft het verder geen effect gehad.

Ik probeer nu nog een update te verwijderen met de hoop dat dit ook effect heeft.

Ik laat later deze middag weten wat het resultaat is geweest.
 
Helaas heeft het verwijderen van de laatste updates geen effect gehad. Ik heb net de nieuwste drivers geïnstalleerd maar ook dit heeft helaas geen effect.

Het vreemde is dat, wanneer ik d.m.v. windows+p selecteer om het beeld te dupliceren o.i.d. het beeldscherm op de laptop wel zie schakelen, er komt dus wel degelijk een signaal naartoe lijkt mij.

Ik hoop dat jullie me meer tips kunnen geven.
 
Dan kan ik je alleen nog maar adviseren om een herstelpunt te activeren van voor de ellende.
 
Tegen al mijn verwachtingen in bleek het toch een kabeltje te zijn...

Bedankt voor de hulp en wat mij betreft mag hier een slotje op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan