beeld monitor valt af en toe uit,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
149
Besturingssysteem
windows 10 pro
L.S,

Mijn Philips LCD monitor valt af en toe uit. Meestal voor een aantal seconden maar soms ook zodanig dat ik de PC opnieuw moet opstarten.Ik heb de laatste update versie van mijn grafische kaart geinstalleert maar dat helpt dus niet, Ik heb Windows 7 pro.

Ik heb ook nagegaan of de temperatuur van de grafische kaart te hoog is, maar daar is ook alles goed,

Het is met name vervelend wanneer je ergens online bent en een bankhandeling oid doet. Er is geen staat op te maken wanneer het zich voordoet,


Wat zou het kunnen zijn?
 
Waarom ben je zo zeker dat het probleem aan de computerkant zit? welke aansluiting richting de monitor gebruik je? Als het beeld uitvalt krijg je dan nog een waarschuwing of melding in beeld? Denk aan: andere resolutie etc.

Is het beeld alleen zwart of ook werkelijk uit? Is de backlight volledig weg?
 
Hoe zit 't met de energie instellingen in Windows? Om zaken uit te sluiten, zou je in de energie instellingen de monitor (beeldscherm) uitschakelen eens op "nooit" moeten zetten. Doet het probleem zich dan nog steeds voor?
 
Als het niet aan de grafische kaart ligt of instellingen m.b.t. energiebeheer, dan denk ik aan de monitor. Heb zelf meegemaakt, bij een Philips monitor met vergelijkbare symptomen, dat probleem veroorzaakt werd door een versleten onderdeel (bolle condensatoren). Probeer eerst eens een ander monitor (heb je er geen, wie weet kun je er één kopen bij je kringloopwinkel), en kijk of hoe dat gaat.
 
monitor valt af en toe uit.

Dank voor de reacties:

Als de monitor uitvalt en weer na enkele seconden aangaat komt de melding "beeldscherm besturing, hersteld"
Echter ook valt de monitor soms uit en kan alleen weer na opnieuw de pc opstarten het beeld weer terug komen.

Wanneer de monitor uitvalt is alleen het beeldscherm zwart, backlight blijft aan. De muiswijzer blijft werken. Beeldscherm is via HDMI aangesloten op de PC.

Aan de resolutie heb ik nooit iets gewijzigd.

Bij energie instellingen heb ik nooit gewijzigd. Echter op nooit zetten helpt niet.

Ik ga het proberen met een andere monitor hoewel ik betwijfel of het daaraan ligt.

Nog andere tips??
 
De symptomen lijken duidelijk te wijzen op een probleem met of de windows-installatie of de videokaart...
Heb je al eens in de windows Logboeken gekeken of er fouten zijn gelogd op het moment dat het beeld uitvalt..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan