Ervaring met garantie termijn hardware apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strakketak

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
14
Dag allemaal.

Ik wilde jullie mening horen over de garantie termijn van hardware apparaten bij Mediamarkt. Alvorens wil ik zeggen zeer tevreden te zijn met de service van Mediamarkt, omdat ik mijn defecte producten probleemloos terug kan brengen en daarvoor gelijk mijn geld terug kan krijgen. Het is vooral met de bekende high-end gaming apparaten die vaker defect gaan. Dat zal waarschijnlijk komen doordat de kwaliteit/prijs lager zit, in ruil voor hogere performance.

Persoonlijke ervaring:
Dit heb ik vooral met de merken Razer en Logitech. Bijvoorbeeld een paar jaar geleden heb ik ongeveer 2-3x de Razer Mamba (€ 130,- p.p) terug moeten sturen en 2-3 keer de Razer Ouroboros (€ 110,- p.p). Dit kwam doordat er iedere keer een piepende geluid word veroorzaakt, zodra er op de linker/rechtermuisknop wordt gedrukt. Na de pogingen had ik mijn interesse in Razer totaal kwijtgeraakt en eindigde ik na die mislukte aankopen met een Roccat Savu die toendertijd rond de 20-30 euro kostte :p. Die werkte toen perfect. Toen vertelde de servicemedewerkers dat de overeenkomst tussen Roccat + Mediamarkt wat minder coulant is over de cashback, dan die van Razer.

Paar maanden terug heb ik hetzelfde meegemaakt met de headset, maar dan die van Logitech. De nieuwste, namelijk Logitech G933 (€ 189,- p.p). De eerste twee keren maakte de headsets een piep/krakende beweging bij de draai van de over-ears. Bij de derde keer was dat probleem er niet, maar kwam iets later een veel ergere probleem... want aan het einde van de eerste week kon er geen goed verbinding gemaakt worden met de meegeleverde oplaad kabel, waardoor het niet of bijna nooit wilde opladen. Hierdoor liet ik de headset gewoon aan de kabel, maar zodra je eenmaal comfortabel zit, dan merk je de bekabeling geen eens! Na mijn Razer ervaring wilde ik niet zo vervelend zijn, dus liet ik het daarbij. Maar na een paar weken verbrak de verbinding helemaal. Net als een bedrade laptop zonder accu. Zodra de verbinding eenmaal verbrak, dan stond de headset helemaal uit. Ik had gehoopt dat het aan de accu lag (die makkelijk vervangbaar is), maar jammer genoeg was de headset op sommige dagen oplaadbaar (zoals in de driver programma dat aantoonde).

Na de 3e keer terug brengen gaf ik de draadloze luxe op en ging ik voor de lagere, bedrade headset model, de Logitech G430 (€ 65,- p.p). Deze werkte toen naar wensen en probleemloos.

Huidige probleem: Heel soms krijg ik achterelkaar het geluid te horen dat er een USB is aangesloten/afgesloten. Dit was toen ook met mijn vroegere G933 headset die later steeds erger werd. Maar nu kan ik niet met zekerheid zeggen dat het door mijn huidige G430 headset komt, omdat het bekabeld is met een 2.5mm audio/mic. Maar mocht het headset toch het geval zijn, en het probleem zou erger worden, dan weet ik niet of ik hiermee bij de service balie moet vragen of ik het terug mag brengen? Wellicht dat ze er weer coulant naar bekijken, omdat het eenmaal logitech is! Maar het probleem kan ook door mij gemaakt zijn, omdat het niet aantoonbaar is (in de bekabeling?).

Deze vraag stel ik, doordat al de makkelijke cashback ervaring met Mediamarkt mij een rotgevoel heeft gegeven :) Hierdoor maakt Logitech en Razer wel veel verlies, maar misschien moet ik als consument er anders over denken?
 
Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Je betaalt voor een product en dat moet gewoon werken zoals het bedoeld is en aan de verwachtingen voldoen die je, op basis van de specificaties mag verwachten, minimaal tot einde van de garantie-termijn.
Als dat niet het geval blijkt, gewoon retourneren.
Daar ligt geen enkel bedrijf wakker van omdat er in de verkoopprijs altijd rekening wordt gehouden met een x-% percentage uitval ( hetzij DOA of andere opduikende gebreken ).
Pas als de return-rate exhorbitant hoog wordt, zeg 15 - 20%, gaat een fabrikant zich zorgen maken want dan hebben ze een dik probleem maar dan nog is dat niet jouw probleem en dus hoef jij je niet bezwaard te voelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan