Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Iedere keer als ik mijn PC op start, blijft hij zeker een half uur " pruttelen" en dan werkt het systeem heel traag.
Waardoor komt dat en hoe is dat te verhelpen?
Groet,
Martin
 
Martin,

hoe oud is je PC?

Gebruik je ook software als Ccleaner bijvoorbeeld?

Hier kan je heel makkelijk je PC opschonen en je PC vertellen welke programma's wel en niet moeten worden opgestart.

Er zijn wel meer oorzaken mogelijk maar hier kijk ik meestal het eerst naar als mensen met dit probleem zitten.

Covux
 
Glazen bol zit in de afwasser......

Lees m'n sig eens, als hij eindelijk is opgestart, zet de weblink van Speccy hier neer.
 
Hallo Covux,
Ik heb CCleaner en gebruik die regelmatig.
Ik heb via CCleaner alles uitgeschakeld wat maar mogelijk is.
Ik heb wel het programma Wise-Car er op staan.
Mijn PC is 5 jaar oud en werkt verder prima, maar het opstarten blijft met het pruttelwerk van zeker een paar minuten duren.
Nog een idee?
Groet,
martin
 
Je kan nog even het programma van Lange pier gebruiken dan kunnen meer mensen mee kijken.

aangezien je het hebt over "pruttelwerk", Maak je hardeschijf dan veel geluid?
Dan zou dat wellicht een probleem kunnen zijn.

Dan moet je even zoeken naar iets wat de 'gezondheid' van je HDD kan bekijken.
Ik kan alleen zo even uit mijn hoofd niet vertellen wat je daar bij zou kunnen helpen.
 
Wat mij opvalt is de hoge temperatuur van de GPU(Videokaart)

Maar hier kan ik het mis hebben.

Komt het geluid misschien bij de Videokaart vandaan?

ALs je de zij panel er afhaalt kan je dan horen waar het geluid van daan komt?

Tevens als je een tweede videokaart thuis heb liggen kan je die wellicht wisselen om te kijken of het geluid dan ophoudt.
 
Hallo Covux,
Het is duidelijk de harde schijf. Het geluid is hetzelfde als je bv een back-up maakt, dus de schijf is aan het werk.
Na enkele minuten stopt het geluid en hoor je de schijf niet meer, totdat deze weer aan het werk gaat.
Dan werkt hij ook weer sneller. Verder hoor je dat geluid niet meer.
 
MCL,

Als je zeker weet dat het de hardeschijf is dan zou ik een nieuwe regelen.

Als er veel geluid vanaf komt lijkt het mij geen goed teken. en een hardeschijf repereer je ook niet snel.
Blijkt wel apart voor mij dat het geluid later weer ophoud. hier heb ik geen antwoord voor je op.


Zou een backup maken en een nieuwe regelen.

Dat lijkt mij de veiligste keuze op dit moment.

Covux
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nog niet opgelost.
Het meest waarschijnlijke moet zijn dat er steeds iets opgestart wordt, maar wat?
De harde schijf en de rest van de PC is goed getest.
Het is wel niet zo erg, maar als je begint, duurt het even voordat de PC op volle toeren draait.
Groet,
martin
 
Vooralsnog wonderlijk dat Windows op de I: staat, krijg ik niet voor elkaar, die staat bij mij altijd op de C:, als er 2 uitvoeringen op staan ook welke is gebruikt.

Maare gooi alles uit opstarten wat niets te maken heeft met de anti-virus en drivers via msconfig of in opstarten in Ccleaner bij gereedschap en reboot.

Je laat nu zoveel meuk opstarten wat helemaal niet nodig is, alles is in Windows te openen als je het nodig hebt.

En je had gewoon de weblink van Speccy kunnen plaatsen.
 
Moet ik alles wat met Windows?Microsoft te maken heeft laten staan?
Er staat 1 uitvoering op en wel op de I. Weet niet hoe dat gekomen is!
 
Ik kom er nog even op terug.
Als ik de internet verbinding verbreek, dan start de PC direct op zonder gepruttel.
Verbind ik de PC dan met internet, dan gaat hij weer pruttelen.
Wat moet ik doen/uitschakelen om dat gepruttel tegen te gaan.
Uiteraard moet er regelmatig ge-updated worden, maar dat is toch niet iedere keer als ik mijn PC opstart?
Groet,
Martin
 
verbreekt je het internet fysiek( kabel er uit) dan zou ik een andere kabel proberen.


Heb je een aparte kaart voor internet in je PC of is het een onderdeel van je moederbord?

Mocht je een aparte kaart hebben dan je die ook eens wisselen, mocht je die nog hebben uiteraard.



mocht bovestaande niet van toepassing zijn.
Hoe verbreekt je dan het internet?
 
Ik haal de kabel er uit.
Moeilijk om een nieuwe kabel te doen, want deze is 10 meter lang.
Dan zal ik dat opstarten (met gepruttel 2-3 min) maar moeten accepteren.
 
Fascinerend probleem,

Denk eerlijk gezegd niet dat de kabel het probleem is.
Maar nu kunnen we het niet uitsluiten.

Kan je anders een ander kabel gewoon aansluiten op je PC.
Ook al geeft het geen internet signaal.

Dan kan je kijken of het uitmaakt of de aansluiting zelf invloed heeft op het geluid.
 
Lange Pier zei:
Vooralsnog wonderlijk dat Windows op de I: staat
Dat kan gebeuren als een multi-kaartlezer is aangesloten m.n. tijdens de eerste installatie. Is mij weleens gelukt bij een kennis, lang geleden. :eek:
USB SD Reader
Apparaatsoort Draagbaar apparaat
Apparaatnaam USB SD Reader
Fabrikant GENERIC
Opmerking C:\
Locatie Volume
Stuurprogramma
Datum 6-21-2006
Versie 10.0.14393.0
Bestand I:\WINDOWS\system32\DRIVERS\WUDFRd.sys
Ik zou de pc eens goed laten scannen op malware e/o virussen e.d.
Is jouw virussoftware nog ok? Wanneer is het probleem begonnen? Kijk eens of je wat in de logboeken kunt vinden en heb je kortgeleden nieuwe software geïnstalleerd die meteen verbinding zoekt met internet?
Kijk eens in de opstartlijst bij msconfig welke programma's daar aangevinkt staan, maak anders een screenshot.
Normaliter zou daar alleen je antivirussoftware aangevinkt moeten staan, ok ik heb er nog 1 bijstaan, dat is ook niet erg je moet alleen geen 20 of meer automatische opstartprogramma's hebben aangevinkt. Dan wordt jouw pc vanzelf langzaam met opstarten als je geen SSD hebt. Daarbij heb jij ook nog eens 5400 rpm schijven die sowieso erg traag zijn. Heb je al eens een chkdsk /r gedaan? Je schijven zijn behoorlijk verouderd.
msconfigOpstarten.jpg
Hoeveel processen draaien er als er opgestart is (taakbeheer)?
TaakbeheerProcessen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een loze kabel ingedaan en nu pruttelt hij niet na het opstarten.
zodra ik de originele internet kabel er in doe, begint het pruttelen
Na ong. 8 minuten stopt het pruttelen. Er is dus niets met de kabel aan de hand.
Het lijkt wel of er na verbinding met internet allerlei programma's verbinding zoeken met internet om bv. te downloaden of nieuwe versies te laden en dat keer op keer!!!!
Groet,
Martin
 
je kan nog even doen wat Mik Zjegger zegt.

Ben nu vooral benieuwd welke programma's jij opstart.

dit kan hoe Mik Zjegger het vertelt of je gebruikt een programma genaamd ccleaner.
Graag even een screenshot van de programma’s die mee opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan