Kan mijn nieuwe USB-stick niet meer gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Ik was een paar dagen geleden bezig om bestanden op mijn USB-stick te zetten en ineens zegt de computer dat mijn USB-stick niet meer toegankelijk is. Ik weet niet welk programma hier het beste voor geschikt is om de bestanden weer te recoveren. Help!! Wie kan mij hierbij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank voor de te nemen moeite.
 
Wellicht kun je hier iets mee..?

Heb je betreffende stick ook al eens op een andere pc geprobeerd of hij daar wel toegangkelijk is..?
 
Hij doet het ook niet op een andere PC.

Kan ik gewoon de software downloaden en laten draaien? Ik heb een paar programma's gedownload en gedraaid maar die vragen dan op een gegeven ogenblik om een licentie key.
 
Dit is een gratis programma: http://www.piriform.com/recuva

Alleen: ik begrijp dat er ook niets meer gelezen kan worden? Dan heb je inderdaad meer aan partitie recovery en schijfherstel. Komt de stick nog voor in verkenner?

Kan het een stick zijn met een niet bestaande capaciteit, van FleaBay gekocht bijvoorbeeld?
 
De computer laat alleen een G: zonder metertje zien en hij laat wel het normale icoontje zien. Ik heb de USB-stick al gebruikt en er staan bestanden op die ik graag wil hebben.
 
Houd er rekening mee dat de hele memory-stick nu kapot zou kunnen zijn (om precies te zijn: Het flash geheugen ervan). Gegeven dat alle pogingen om het te herstellen tot nu toe 0,0 hebben opgeleverd en blijkbaar het controller gedeelte wel werkt (schijfletters verschijnt etc.) moet je daar serieus rekening mee houden.
Hopelijk leveren de de opties die je nog niet had geprobeerd alsnog wat op, natuurlijk.

Tijs.
 
Soms zie ik het veldje reageer op bericht niet en dan heb ik een nieuwe vraag gemaakt.

Ik heb het programma testdisk gedraaid en op een gegeven ogenblik vraagt hij om een partition table te kiezen en dan weet ik niet wat ik moet doen.
 
Dat slaat op het apparaat type. Bij een PC kan je Intel kiezen.
 
Die stick is gewoon overleden als je het mij vraagt dus dit is een kansloze missie.....helaas.:(
 
Ik heb met het programma Easeus Data recovery toch wat terug kunnen halen, maar het programma is freeware en kan maar tot 500 MB herstellen. Hoe moet ik het met de rest doen ?
 
GetDataBack, niet gratis, maar doet het vaak goed...
Als de gratis zaken niet alles herstellen, zou dit een optie kunnen zijn....
Let op: er waren altijd 2 versies, een voor FAT32 en een voor NTFS.
 
Verlies nemen en stick de binnenkant van de kliko laten zien als er geen garantie meer opzit.

TestDisk kan ook bestanden veiligstellen, overigens, als "raw" de boel uitlezen.
 
EaseUS reply: You could click the share icons in the bottom of the product to share the product and get additional 1.5GB data for free.

500 Mb is dus niet echt een harde grens maar wat sharen (delen) inhoudt kan ik zo niet zeggen.
 
Ik heb het toch voor elkaar gekregen met een illegaal programma Together Share Data Recovery. Ik ben alleen 1 programma maar kwijt.
 
Vraag verplaatst naar verwisselbare media. De usb/firewire heeft alleen betrekking op de aansluiting etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan